Sony HT set: krakend geluid

Pagina: 1
Acties:

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11-2025

LocalJoost

plaatje hieronder

Topicstarter
Ik heb thuis een sony Home Theater setje staan (DAV-[nogiets] zal straks ff exact type posten)
Als deze een paar uur aan staat, vooral op TV / Video / DVD, gaan de speakers krakende geluiden vertonen, na een tijdje gaat het geluid zelfs echt vervormen. Wat ook opvalt is dat de DVD-player/tuner unit ontzettend warm wordt.
Ik moet het ding dan uitzetten en tijdje uit laten staan en dan doet hij het weer.

Een paar dagen geleden was ik hem vergeten uit te zetten toen ik wegging, wel TV uit. Toen ik terug kwam was het apparaat volledig uitgevallen (power lampje linksboven knipperde) en hij reageerde nergens meer op, ook niet op knopjes of afstandsbediening. Ik heb toen de stekker er uit moeten trekken om hem weer aan de praat te krijgen!

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand een oplossing???

[ Voor 27% gewijzigd door LocalJoost op 24-09-2004 15:50 ]

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:47

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Draait het ventilatortje nog wel? (als deze erin zit)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:49
heb je toevallig een temperatuursensortje wat je er even op kunt leggen? Klinkt als oververhitting...

edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heynsber/receivertemp.jpg
Zoiets dus ;) een normale thermometer er op leggen zal wat minder gaan lijkt me

[ Voor 43% gewijzigd door Xander op 24-09-2004 15:49 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• LocalJoost

LocalJoost

plaatje hieronder

Topicstarter
XanderH schreef op 24 september 2004 @ 15:48:
heb je toevallig een temperatuursensortje wat je er even op kunt leggen? Klinkt als oververhitting...

edit:
[afbeelding]
Zoiets dus ;) een normale thermometer er op leggen zal wat minder gaan lijkt me
Kheb zo niks wat ik daar voor kan gebruiken.. maar hij word errug warm, echt wel een graadje of 45 denk ik :(

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

45C is geen probleem, 60C ook niet. Hierna zal ik me zorgen gaan maken.

Laat er eens een ventilator op blazen.

• Xander
Prutz0r schreef op 24 september 2004 @ 15:53:
45C is geen probleem, 60C ook niet. Hierna zal ik me zorgen gaan maken.

Laat er eens een ventilator op blazen.
Ik vind 45 voor een receiver anders toch wel erg warm?! Volgens mij zijn de operating temperatures voor mijn receiver van 20-40 graden ofzo ??

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Ambient operating temperatures jah. Maar de interne onderdelen mogen dat wel hebben. Neemt niet weg dat het niet zou moeten.

• LocalJoost

LocalJoost

plaatje hieronder

Topicstarter
ConZito schreef op 24 september 2004 @ 16:04:
Ambient operating temperatures jah. Maar de interne onderdelen mogen dat wel hebben. Neemt niet weg dat het niet zou moeten.
het probleem is juist de externe temperatuur van het kastje zelf!! Dat ding wordt dus echt gloeiend heet!

• Xander
j00stj3 schreef op 24 september 2004 @ 16:05:
[...]

het probleem is juist de externe temperatuur van het kastje zelf!! Dat ding wordt dus echt gloeiend heet!
Hoe staat dat ding dan? Totaal geen ventilatieruimte ofzo?

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Staat dat ding in een kast? Staat er iets op de ventilatiegleuven? Kan het eventueel iets zijn met een te hoog oplopend vermogen in de interne onderdelen?

• LocalJoost

LocalJoost

plaatje hieronder

Topicstarter
XanderH schreef op 24 september 2004 @ 16:06:
[...]

Hoe staat dat ding dan? Totaal geen ventilatieruimte ofzo?
Ding staat op de videorecorder (die overings niet eens aan staat, laat staan warm is. Boven 15cm, links en rechts 10cm, achter zeker 20cm, voorkant van de kast is open..
lijkt me voldoende!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Misschien zit er wel stof in, schroef de receiver kast eens open en blaas 'm eens uit met compressor/longen oid. :)

Heb je nog garantie? Zo niet, een stille ventilator op de MOSFET's/heatsink laten blazen.

[ Voor 10% gewijzigd door PD2JK op 24-09-2004 16:14 ]

Verwijderd

Mijn ouders hebben z'on setje, tevens mijn opa en zwager ook. Ze zijn echt uiterst gevoelig voor warmte... Als je geen fatsoenlijke opening aan de achterkant van je kast heb zitten, dan lopen bij hun de DVD vast na 40 min... dan werkt niets meer, alleen uitzetten werkt dan nog (via de powerknop) klinkt dus inderdaad als een warmte probleem.

• LocalJoost

LocalJoost

plaatje hieronder

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 16:13:
[...]
klinkt dus inderdaad als een warmte probleem.
Daar was ik al bang voor ja, kzal straks pogen een picje van de situatie posten!

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 17:04
ik zou zoieso nooit iets op de videorecorder (tss... ouderwets :P ) zetten. Das niet goed voor de video (zekerniet als die sony heet wordt :P ) en niet voor het apparaat. Een video gebruikt als ie uit staat ook nog hoor, wat dacht je van de tijdsaanduiding (meer dan 1 watt hoor!)? Overigens staat het verder idd goed.

Ook bij computers wordt de hitte door fabrikanten zwaar onderschat. Bij mij is na 2 jaar een hd stuk gegaan aan de hitte, terwijl er niks aan veranderd was na de aankoop (geen hardware ingebouwd).

• LocalJoost

LocalJoost

plaatje hieronder

Topicstarter
j00stj3 schreef op 24 september 2004 @ 15:46:
(DAV-[nogiets] zal straks ff exact type posten)
[bla bla bla, wat ik dus schreef]
Nou het is dus een DAV-A30.

Hij zit nog ruim in de garantie, nog geen half jaar oud. Ik voel er alleen zo weinig voor om hem te gaan wegbrengen en weet ik het hoe lang kwijt te zijn. :'(

HA! picje gevonden, ben zelf niet in de gelegenheid foto te schieten, maar dan weet men waar ik het over heb:

Afbeeldingslocatie: http://www.son-video.com/Rayons/HomeCinema/SystHCComplet/Sony/DAVS_A30_L.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door LocalJoost op 25-09-2004 00:52 ]

Verwijderd

Gewoon terugbrengen. Als je garantie hebt, en je gaat er zelf aan prutsen dan kun je je garantie wel vergeten. Blijkt er dan achteraf toch iets duurs stuk te zijn dan ben je het bokje.

Werdt hij altijd al zo warm? Anders kan het wezen dat een van de speakers kortsluiting veroorzaakt. Heb ik vaker gezien bij bekenden. Een goed geventileerde ruimte is een must. Mijn Pioneer VSX-D512 heeft zeker een open kast nodig, ook op lage volumes anders hangt hij binnen een uur in de beveiliging. En dan te bedenken dat alleen mijn versterker al dik 2x zo groot is als die DAV-A30.

Bij mij duurde het niet zo lang toen mijn CD-Speler opgestuurd werdt, Geloof een week of 2. Sony doet over het algemeen niet zo moeilijk over garantie. Zo werdt mijn dure sony cd-speler dik 2 jaar na aankoop gratis voorzien van nieuwe laserunit ed.

• LocalJoost

LocalJoost

plaatje hieronder

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 14:27:
Gewoon terugbrengen. Als je garantie hebt, en je gaat er zelf aan prutsen dan kun je je garantie wel vergeten. Blijkt er dan achteraf toch iets duurs stuk te zijn dan ben je het bokje.
Mijn Idee, ik ben toch niet zo thuis in het interne gebeuren in de apparaatjes, dus ik zal hem vanmiddag wel eens gaan terugbregen!
Werdt hij altijd al zo warm?
Geen idee, in ieder geval zo lang als ik de problemen heb wel.
Bij mij duurde het niet zo lang toen mijn CD-Speler opgestuurd werdt, Geloof een week of 2.
Laten we het hopen, het gaat wel om de media markt. Ooit een keer een autoradio teruggebracht, en dit duurde zeker 3 a 4 weken.

Pagina: 1