pc loopt ineens vast

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:49
hoi sry voor geen officiele opening

ik heb een pc hier amd systeempje
cpu amd atlon xp 1,7ghz
256mem pc133
20 gb hd
350 watt voeding
moederbord asus ak73 pro (via kt133)

alle hardware is getest en 100% zkrz van dat het 100% werkend is behalve het moederbord

het systeem start op nergens last van en dan ineens slaat die zomaar vast en kan je niks anders doen dan de reset knop indrukken.

hij slaat elke keer ergens anders vast en soms na 10 sec andere keer na 20 minuten hardeschijf, cpu, geheugen zijn beide goed namelijk volledig getest

als ik een andere harddisk eraan hang en windows erop opnieuw opzet slaat die daar ook bij vast wat kan dit zijn??

alle hardware is getest door middel van het vervangen ervan met werkende hardware

alle up to date driver staan erop
via4in1
nvidia drivers

pls help alvast bedankt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En wat blijft over van de geteste hardware? Juist ja, de voeding en het moederbord. Richt je je daarop. Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter als leidraad :)

Trouwens:
hoi sry voor geen officiele opening
Wáár slaat dit in godsnaam op :?

[ Voor 42% gewijzigd door BalusC op 24-09-2004 15:24 ]

• vries750
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-07 10:46
Ziet eruit als een geheugenprobleem.
Heb je meerdere (verschillende) bankjes erin zitten?
Probeer ze dan allemaal individueel uit.

Verder kan je een check uitvoeren mbt je moederbord & andere HW.
Download dan een bootdisk/check van het merk van je moederbord.

Succes

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:23
Je hebt dus alles los op jou pc getest. Want als dat zo is heb je automatisch ook je moederbord getest. Het lijkt op een voeding probleem. Of probeer je agp snelheid eens omlaag te zetten.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

kevinp schreef op 24 september 2004 @ 15:21:
Je hebt dus alles los op jou pc getest. Want als dat zo is heb je automatisch ook je moederbord getest.
Nee, dat is niet zo. Zijn mobo kán nog steeds de verdachte zijn. Behalve dan wanneer hij álle onderdelen uit een andere (werkende) PC op dat mobo heeft geprikt. Start de PC dan nog niet op, dan is het mobo stuq. Vrij logisch :)

• jorisw86
heb memtest86 gedraait voor 6 uur lang alle test geen enkel probleem gaf die aan zit 1 bankje van 256 in

moederbord is achterhaalt ben ik bang al op asus site wezen zoeken naar dingen ervoor

• jorisw86
ja klopt alle werkende onderdelen uit de ene pc in de andere gedaan om te testen.

Dan gaat ik nu maar laatste optie doen een moederbord regelen en die ff omdraaien en testen

tog bedankt allemaal

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Schrijf eens in normaal Nederlands. Ik begrijp je laatste zin totaal niet.
moederbord is achterhaalt ben ik bang al op asus site wezen zoeken naar dingen ervoor
En wat ben je nu opgeschoten na het vestigen van je aandacht op het moederbord en de voeding aan de hand van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter? Dat van memtest is irrelevant, je had al in de topicstart vermeld dat je het geheugen had getest (achteraf wel stom dat je niet vermeldde hoe, zoals ik je uitdrukkelijk had uitgelegd in de sluitmessage van je vorige topic :/ ).

• vries750
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-07 10:46
Misschien eerst je BIOS updaten?
http://www.softlookup.com/showdrives.asp?id=1

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan gaat ik nu maar laatste optie doen een moederbord regelen en die ff omdraaien en testen
OK, dan is dit topic toch nutteloos. Dit had je best zelf kunnen uitvoeren zonder een topic te starten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.