Toon posts:

xp pro installeren op vaio fr315B

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb sinds kort een notebook zoals vermeld in het topic, nu heb ik win xp pro op mijn pc staan en wil deze ook op het notebook zetten eigenlijk (is nu win xp home met alle frutsels erbij die sony kennelijk denkt dat ik nodig heb), kan dit gewoon of krijg ik problemen bij de installatie, dat het geweigerd wordt of iets in die geest....

alvast bedankt,
Patrick

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Waarom denk jij dat het fout zou gaan?

Als XP home er op draait zou XP pro niet kunnen?

Gewoon formatten en XP pro er op. Geen probleem.
Tegenwoordig staat het bios niet meer op de hdd hoor :)

En je krijgt toch altijd recovery cd’s bij je laptop :?
(dus al mocht je het verzieken is er nog niks aan de hand)

[ Voor 27% gewijzigd door Roberto op 24-09-2004 15:18 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoi Patrick, welkom op GoT.

Hoewel je Windows wilt installeren op een notebook, is dit meer een vraag op het gebied van software. Je wil software veranderen, en komt met de vraag of alles wel aangestuurd kan worden.

Hier op GoT hebben we vele sub-fora, zoals je al had gemerkt. Windows-vragen horen thuis in Windows Operating Systems, dat ook in de categorie 'Softe Goederen' (software) staat.

Of alles compatible is, is vrij eenvoudig uit te vinden. Ik kan je alvast verklappen dat de drivers van Windows XP Home edition sowieso ook werken voor de pro edition, waardoor drivers eigenlijk geen problemen moeten opleveren. Daarnaast kan je ook opzoek gaan naar losse drivers van je componenten.

Misschien is het handig om deze sticky en het forum daar eens te bekijken. Men helpt daar graag bij dit soort dingen. :)

Dit topic is gesloten.