Toon posts:

problemen met draadloos netwerk en internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een draadloos netwerk omdat ik ook wil kunnen internetten via m'n laptop. Maar nu hebben m'n ouders een nieuwe PC, en die moest ook op internet kunnen. Dus ik heb er een een Sitecom draadloos netwerk kaartje ingezet en het lijkt allemaal goed te werken. Het vreemde is echter dat het internet via die PC ontzettend traag is (zo rond de 15Kb/s), terwijl het op de andere PC en de laptop wel gewoon snel is (+/- 150 Kb/s). Als ik de nieuwe PC via een UTP kabel op de router aansluit heb ik wel een goede snelheid en als ik het draadloze kaartje in mijn PC zet werkt alles ook goed.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik ben het spoor volledig bijster.

P.S. het vorige topic hierover is volgens mij niet helemaal goed (ik kan 'm niet openen)...

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 18:04
Staat die computer met dat sitecom kaartje misschien boven? Sitecom is niet echt een goed merk, vind ik dan.

En met je andere topic is niets mis. Je hoeft daarvoor nog geen nieuwe te openen.

[ Voor 29% gewijzigd door Steephh op 24-09-2004 15:04 ]

_@/'

Verwijderd

Topicstarter
Met storing heeft het niets te maken denk ik, want als ik mijn eigen PC op de plek van de nieuwe PC zet met wireless kaartje erin gaat alles ook goed...

En dat andere topic gaf net bij mij telkens een foutmelding toe ik 'm probeerde te openen... maar nu inderdaad niet meer. Daar mag dus een slotje op :P.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 18:04
Is het een oude computer, wat zijn de specs, ook OS en zo?

_@/'

Verwijderd

Topicstarter
Hij is net nieuw. Ze hebben 'm bij Dell gekocht. Volgens mij is het een Celeron 2,6, 256MB. OS is Windows XP Home (SP 1a).