Toon posts:

[exchange] mail forward geblocked. Geen andere mogelijkheid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben Exchange geconfigureerd om alle auto-forward mail te rejecten (simpel vinkje). Dit geldt overigens voor de e-mail die naar buiten wordt gestuurd.

Dit werkt perfect. Nu vraag ik me af of het mogelijk is als admin om dit te omzeilen?

Ik heb al geprobeerd om een forward te doen binnen users en computers voor een bepaalde user naar een externe mailbox. Dit werkt dus niet. We kunnen evt een oplossing aanbieden, maar dan is dat mailforwarding toelaten op domein level. Dat willen we ook niet.

Ik wil dus hetvolgende:

We hebben autoforward afstaan op de Exchange servers. Kunnen we nu voor bepaalde users hierop een uitzondering maken, zodat die wel zo'n autoforward mogen instellen?

Google gaf me tot nu toe geen waterdicht antwoord, ben dus nog op zoek. Misschien dat jullie het weten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 15:27 ]

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:17
Client rule maken in outlook.

[ Voor 24% gewijzigd door TAMW op 25-09-2004 22:00 ]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:25

Arno

PF5A

TAMW schreef op 25 september 2004 @ 22:00:
Client rule maken in outlook.
DAT is juist wat er geblokt is nu :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad. En als je het dus via Users and Computers doet wordt het ook geblocked. Niemand een idee?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
Het wordt alleen extern geblokkeerd, misschien werkt het als je een contact aanmaakt in AD en die gebruikt in de rule?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
paulhekje schreef op 27 september 2004 @ 08:50:
Het wordt alleen extern geblokkeerd, misschien werkt het als je een contact aanmaakt in AD en die gebruikt in de rule?
Klopt, het wordt inderdaad extern geblockeerd. Is als domain/exchange admin te omzeilen voor enkele users? - zonder die blokering op te heffen?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
Test eens het volgende:
- vraag de betreffende gebruikers naar wie ze willen doorsturen (smtp-adressen)
- maak hiervoor contacts aan in AD
- probeer in outlook door te sturen naar de contacts

Als dit werkt hoef je de blokkering niet op te heffen, alleen contacts aan te maken en gebruikers instrueren.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
paulhekje schreef op 04 oktober 2004 @ 07:56:
Test eens het volgende:
- vraag de betreffende gebruikers naar wie ze willen doorsturen (smtp-adressen)
- maak hiervoor contacts aan in AD
- probeer in outlook door te sturen naar de contacts

Als dit werkt hoef je de blokkering niet op te heffen, alleen contacts aan te maken en gebruikers instrueren.
Niet slecht Paulhekje. Ik heb daarbij ook nog hetvolgende gevonden:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;317652

Ofterwijl, de oplossing :)

Maak een mailenabled contact aan. En autoforward de mail van de specifieke user naar die mailenabled contact. Done :Y)
Pagina: 1