pc loopt ineens vast

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:49
hoi sry voor geen officiele opening

ik heb een pc hier amd systeempje 1,7ghz 256mem 20gb hd

alle hardware is getest en 100% zkrz van dat het 100% werkend is behalve het moederbord maar lijkt me niet dat dat hier inets mee te maken heeft

het systeem start op nergens last van en dan ineens slaat die zomaar vast en kan je niks anders doen dan de reset knop indrukken.

hij slaat elke keer ergens anders vast en soms na 10 sec andere keer na 20 minuten hardeschijf, cpu, geheugen zijn beide goed namelijk volledig getest

als ik een andere harddisk eraan hang en windows erop opnieuw opzet slaat die daar ook bij vast wat kan dit zijn??

pls help alvast bedankt

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Het moederbord, en dan met name de chipset kan hier wel degelijk veel mee te maken hebben. Zeker met bijvoorbeeld een Via KT133 chipset ben je nog niet jarig.

Wat voor moederbord heb je? (in geval van een oudere Via chip kunnen de hyperions veel verschil maken in stabiliteit, maar veel worden zal t nooit). Verder kan het natuurlijk ook gewoon het mobo zelf zijn.

Verwijderd

Ik denk dat de probleem omschrijving voor de meeste Tweakers te vaag is... om te concluderen wat jouw PC mankeert.. misschien dat je al jouw specs hier opzet... zodat we misschien weten dat er conflict tussen bepaalde merken/hardware of iets dergelijks is...

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Wat een interpunctie _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Nee grapje, als je alles getest hebt en je weet dat alles goed is, is het miss toch iets met je mobo.

Zet eens alle hardware bij elkaar op een ander mobo; als dat wel werkt is het je mobo.

Ik heb echter geen idee wat er dan kapot zou moeten zijn aan dat mobo, dat moet je ff zelf uitzoeken.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

als je alles getest hebt behalve je moederbord hoe kan je dan in vredesnaam denken dat je moederbord vast niet het probleem zal zijn?

Je moederbord is de ruggegraat van je pc hoor..
niet gewoon maar een plank om je spullen op te prikken...
Dat ding is hartstikke belangrijk en er kan veel in fout gaan.

[ Voor 26% gewijzigd door xzenor op 24-09-2004 15:01 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

alle hardware is getest en 100% zkrz van dat het 100% werkend is behalve het moederbord maar lijkt me niet dat dat hier inets mee te maken heeft
Zonder beargumentatie waarom het de mobo niet zou zijn komen we geen steek verder. Ook zijn jouw PC specs incompleet. Ook kunnen we op geen enkele manier uit de topicstart opmaken hoe je de overige onderdelen had getest en wat daarvan de resultaten zijn.

Ergo: PMG Beleid --> Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

En je mag wel aan je Nederlands werken. Met zo'n topicstart kom je totaal niet serieus over en word je door de meesten ook niet serieus genomen.

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 24-09-2004 15:05 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.