Armada E500 display scharnier probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 17:31
Ik heb een Compaq Armada E500 laptop, prima ding. Echter ik heb sinds enige tijd het probleem dat het beeldscherm vaak dichtvalt, of juist helemaal open. (180 graden)
De beeldschermscharnieren zijn een beetje slap aan het worden. Als het scherm rechtop staat blijft ie wel staan, maar ik zou de scharnieren graag wat stroever zetten.

Iemand enig idee hoe dit moet? Ik heb aan de achterkant geprobeerd wat schroefjes aan te draaien, maar deze zaten al goed vast en heeft dus niet geholpen.

Ik hoop dat dit te verhelpen is.....

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Je zou eens naar de scharnier zelf moeten kijken, misschien zit daar een pen in die je kunt aandraaien ofzo... Maar daarvoor zal je de laptop wel half moeten 'slopen'. (Maarja, je moet toch wat...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Compaq Presario 2700 laptop en ik heb hetzelfde probleem.
Helaas is mijn laptop al een tijdje uit garantie, dus er zullen kosten bijkomen. Ander gelukje erbij is wel dat ingenieur electronica ben, dus ik draai er mijn hand niet voor om om mijn lappie uit elkaar te halen.

Wat blijkt?
Min of meer alle Compaq laptops hebben het probleem dat bij jarenlang intensief gebruik, de scharnieren van de scherm, gewoonweg verdwijnen.
Ik heb het dan over regelmatig rare metaalscherven terugvinden in mijn tas. Deze blijken dus stukjes scharnier te zijn. Eenmaal geopend, springen de plaatjes van het speciale scharniertjes eruit en is het finaal. Mijn scherm kan niet meer op zichzelf rechtstaan.

Voor mijn model zijn deze scharneiren NIET apart te bestellen. De officiele manier is dus een volledig nieuw display bestellen a 700 euro. Mijn bronnen bestaan uit de gehele helpdesk-apparaat van Compaq-HP. Duitsland/UK/US/NL/BE allemaal afgebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 13:47
beetje "butt" in je scharnieren spuiten waardoor t lekker stroef gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 23:00
ik heb dit probleem met mijn Dell LAtitude.

Mensen die misschien nog tips hebben voor dit probleem.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38