Lelijk groenig RGB signaal met DVD speler

Pagina: 1
Acties:

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:39
Hoi allemaal,

Wij hebben net een nieuwe TV gekocht, de Sony KV-32CS70B. Omdat mijn Panasonic DVD-speler ook RGB ondersteunt, wilde ik dat maar eens proberen. De twee zijn aangesloten met een SCART kabel.

Ik heb in de DVD-speler instellingen het signaal gezet op "RGB". Ik kon kiezen uit VIDEO, S-VIDEO en RGB. Normaal staat ie op VIDEO. Bij S-VIDEO wordt het beeld zwart/wit.

Als ik dat dan heb aangeklikt, wordt mijn TV scherm even zwart, maar licht daarna weer op met linksboven een groen tekentje. Dat tekentje is volgens de het tekentje dat je krijgt als je een RGB signaal hebt aangesloten.

Heel leuk en aardig dus, ik krijg beeld. Maar wat voor beeld :S Het lijkt allemaal wel scherper dan VIDEO (normale instelling zonder RGB), maar het beeld wordt groenig... de kleuren kloppen niet meer. Als ik hem dan weer op VIDEO zet, zijn de kleuren weer normaal.

Het ligt niet aan de kleurinstellingen op de TV, want die staan gewoon goed. Als ik die aanpas, worden de normale zenders ook veranderd.

Wie weet raad? Ik heb al een andere SCART kabel geprobeerd, maar dat mocht niet baten; zelfde effect.

Ik weet 100% zeker dat de ingang achterin mijn TV RGB ondersteunt.

Edit; op die SCART kabel zitten alle pinnetjes, ik las net namelijk dat er ook 7-pinnige kabels bestaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Atomius op 24-09-2004 14:50 ]

Verwijderd

Weet u zeker dat de DVD speler geen component als Y-Y/B-Y/R / Y-Pb-Pr ipv RGB uitstuurt ?

• Atomius
In de handleiding staat RGB, bovendien is het een zeer nieuwe DVD speler...

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:22

voodooless

Sound is no voodoo!

Probeer eens een andere TV...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Heeft je tv meerdere scartingangen?

Mijn tv heeft er drie, waar er maar 1 van expliciet bedoelt is voor RGB signalen.

Verwijderd

op die SCART kabel zitten alle pinnetjes, ik las net namelijk dat er ook 7-pinnige kabels bestaan.
Maar dat zegt niet of alle pinnetje zijn aangesloten, ofwel of de Scart volbedraad is. ;)

Check het eens met een andere Scart kabel en op een andere ingang.

• Atomius
Mijn TV heeft 2 SCART RGB ingangen, en 1 gewone. Die 2 geven beiden hetzelfde effect. Een andere SCART kabel heb ik niet, ik heb wel gehoord dat er speciale RGB kabels te koop zijn?

• Atomius
Een voorzichtig schopje met maat 48... :)

Verwijderd

Wat is het merk en typenr. van die DVD speler ? Ik vind het er nog steeds verdacht veel op lijken dat er geen RGB maar Y, C-Y en B-Y wordt uitgestuurt.
Dat geeft volgens mij dit soort symptomen.

Mogelijk een instelling in de setup van de DVD-speler ? Het is vrij waarschijnlijk dat -ie ook component uit kan sturen omdat de DVD compressie op dat niveau werkt. (voor zover ik weet, prik me er zeker niet op vast)
Pagina: 1