[PHP] cookie verdwijnt na browser herstart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-11-2022
mischien zit ik echt te slapen maar ik zie het niet meer.

ik zet een cookie:
setcookie ("auto", "rood",time()+(3600*24*365));

Ik sluit IE6 af en start em weer op en ga naar diezelfde pagina maar de cookie is dan opeens verdwenen terwijl die toch een jaar geldig zou moeten zijn

wat me verder ook opvalt als je in de IE6 dir 'Temporary Internet Files' kijkt waar dit cookie staat is hij opgeslagen als:
"new/"
terwijl andere cookies allemaal een naam hebben als bijvoorbeeld:
"Cookie:administrator@msn.com/"

kan het zijn dat ie6 zijn cookie niet meer kan terug vinden door die rare filename waaronder hij em opslaat?
"new/" is toevallig ook de directory waarin het script staat.

ik dacht zelf even dan het domain mee te geven:
setcookie ("auto", "rood",time()+(3600*24*365), "", "www.example.com");
maar dit veranderd helemaal niets.

het zal wel iets heel simpels zijn maar ik kan het niet vinden... temeer er verder ook niets over te vinden is in de docu.

mischien een ie6 bug... maar lijkt me niet

php 4.3.8
ie6.0.2800.1106 op win2000

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
setcookie ("name", $naam,(time()+(3600*24*7*52)), "/", ".mydomain.nl");

deze doet het voor mij.

let wel dat IE6 P3P settings heeft die std andere security settings toekent aan paginas in frames die van een andere url komen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Idd. Als je vanuit een frame vanaf een ander domein een cookie wilt setten moet je een P3P header meesturen. Zie hier; http://www.privacycouncil.com/implementation.php

Als het cookie zolang geldig blijft tot je je browser sluit lijkt het me dat je een sessie-cookie zet, oftewel, dat er iets mis is met de levensduur die je set. Lees de notes eens door op www.php.net/set_cookie

[ Voor 19% gewijzigd door frickY op 24-09-2004 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
nu ik er nog wat dieper in ben gedoken valt het me op dat de cookie niet echt verwenen is maar dat er NA het aanpassen van de value opeens 2 cookies zijn met de zelfde naam,
eentje met de oude waarde en eentje met de nieuwe waarde.

de oude lijkt onveranderd maar de nieuwe heeft oa als eigenschap "Expires: at end of session"

waarom?

dit is vrij irritant.

en het bizarre is dat het opvragen van de waarde met javascript de oude informatie geeft en met php de nieuwe informatie en dit doe ik tegelijkertijd op de zelfde pagina notabene.

is dit normaal gedrag van cookies?

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
ik zie het al.... ik zet de nieuwe waarde niet met precies de zelfde parameters... dan maakt hij een 2e cookie aan met dezelfde naam die sessie gebonden is...

en als je dan de browser sluit wordt het cookie met die naam gedelete...
en omdat ze beide dezelfde naam hebben worden ze dus beide gedelete...

[ Voor 4% gewijzigd door GiLuX op 27-09-2004 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typefouten zijn altijd de mooiste bugs :)
Pagina: 1