Toon posts:

[HTML] DIV style probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor een pagina als test een javascript fotoboek scriptje gedownload.
Het script zorgt ervoor dat bij mouseover van een plaatje hij het plaatje in het groot laat zien op het beeld.
Werkt helemaal goed op 1 punt na ik kan het grotere plaatje geen width of height mee geven.
Hier een stukje van de code.

code:
1
2
3
4
5
6
7
    <a href="photo1.jpg" onMouseover="modifyimage('dynloadarea', 0)">[img]"photo1.jpg"[/img]</a><br> 
      <a href="photo2.jpg" onMouseover="modifyimage('dynloadarea', 1)">[img]"photo2.jpg"[/img]</a><br> 
      <a href="photo3.jpg" onMouseover="modifyimage('dynloadarea', 2)">[img]"photo3.jpg"[/img]</a><br>

<div id="dynloadarea" style=" width : 200px height : 100px"> </div></td>

Weet iemand misschien wat ik fout doe?

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:32
Kan je je script niet aanpassen zodat je direct de breedte en hoogte van je img kan meenemen?

Dus dan wordt het iets als:

modifyimage('dynloadarea', 0, 220, 200)

en dan nog even je scriptje uitbreiden...

Maar je div wordt toch zo groot als je img? Of wordt deze als bg gebruikt in je div?

[ Voor 53% gewijzigd door Folkert op 24-09-2004 14:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://www.xs4para.nl/~marcgroenen/bleh.php

Ehm.. ik zal het even proberen.
De bedoeling is dat het plaatje waar de muis over gaat dat deze een beetje vergoot in het midden van het scherm komt.

Dus de DIV moet niet zo groot worden als het plaatje maar zo groot worden als ik de DIV in de code meegeef.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 14:52 ]

• Folkert
Vergeet niet dat javascript clientside is en dus alles (dus ook de grote foto's) naar de client worden gestuurd, hoop dat je niet al te zware bestanden hebt aangezien het pas werkt als alles binnen is...

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik wil ook nog thumbs gaan maken maar wil eigenlijk eerst dit werkend zien. :9

• Folkert
Waarom wil je die grote plaat breedte en hoogte meegeven?

Verwijderd

Topicstarter
Ehm..?

Je hebt de standaard pagina met dus de thumbs en ene wit gedeelte.
Als je over een thumb heen gaat moet het plaatje in het witte gedeelte komen.

Ik wil de grootte van het plaatje mee geven zodat niet heel de pagina mee veranderd met de grote van het plaatje en volgens het script zou het moeten werken.
Pagina: 1