[ssh] tunnel, maar dan andersom

Pagina: 1
Acties:

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-02 21:08

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Ik zit hier achter een comuter die niet vanaf internet te bereiken is, maar die wel een internet ip-adres heeft (en dus internet)

Maar ik wou deze pc graag vanaf mij thuis (ander netwerk) willen bereiken, dus ik vroeg me af of je een ssh tunnel ook andersom kan maken.
Dat je dus niet een tunnel legt van localhost:nummer naar <server>:nummer maar: dus van <server>:nummer naar localhost.

Dat als ik vanaf thuis naar die poort ga dat ik dan een tunnel krijg naar die andere pc.

Het probleem is alleen dat de andere pc dus niet vanaf internet te bereiken is (ivm port-blockende gateway).

>> Het is du niet te bedoeleing om vanaf deze pc te verbinden met de pc thuis, maar andersom (wat dus niet gaat zonder tunnel).

Verwijderd

Het zou in principe mogelijk zijn om op de machine binnen de firewall een tunnel te maken met je thuispc, die continu openstaat. Hierdoor moet je dan ook andersom kunnen connecten, probeer het eens met httport (www.htthost.com).

Ik betwijfel trouwens of je bedrijf dit erg op prijs zal stellen... Maar dat is natuurlijk jouw verantwoording.

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Met SSH en PuTTY kan je twee kanten op poorten forwarden, is dit wat je wilt? Op die manier kan je bijvoorbeeld interne adressen van de ene kant bereiken aan de andere kant.

[ Voor 3% gewijzigd door raoulduke op 24-09-2004 14:39 ]

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

dit kan met SSH2 (welke wel standaard is ;) ).

Er zijn zelfs ISP/andere hosters die zich hiertegen niet eens beschermt hebben ;)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als 't een UNIX machine is, kun je een ppp tunnel over ssh maken. Dan ben je niet gelimiteerd tot bepaalde poorten, 't is eigenlijk gewoon een vpn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

CyBeR schreef op 24 september 2004 @ 14:53:
Als 't een UNIX machine is, kun je een ppp tunnel over ssh maken. Dan ben je niet gelimiteerd tot bepaalde poorten, 't is eigenlijk gewoon een vpn.
en hoe zet je je 'virtuele' default route dan over die ssh/ppp tunnel?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Skinkie schreef op 24 september 2004 @ 14:56:
[...]

en hoe zet je je 'virtuele' default route dan over die ssh/ppp tunnel?
met 'route' :?

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

vertel dan eens hoe ik met route al mij verkeer over een ppp device kan gooien zonder m'n tunnel te ondermijnen :{

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Skinkie schreef op 24 september 2004 @ 15:39:
[...]

vertel dan eens hoe ik met route al mij verkeer over een ppp device kan gooien zonder m'n tunnel te ondermijnen :{
Zucht.

Stel, je tunnel server is 123.45.67.89. Je huidige default gateway is 145.75.123.4

code:
1
2
3
route add 123.45.67.89 gw 145.75.123.4
route del default
route add default gw 123.45.67.89

Of soortgelijk daaraan, in ieder geval. Hoe denk je dat VPN's werken? ;)

Verwijderd

Ja, maar als er dus files worden uitgewisseld tussen de 2 PC's dan gaat dit wel via het Internet je haalt dus niet 100 MBIT/sec maar bijv. 80 KB/s (upload via internet)

[edit]
Ik wil hiermee zeggen dat je dan misschien wel een soort van netwerk hebt, maar niet snel je files kan uitwisselen backuppen,etc. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 16:16 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:44
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 16:10:
Ja, maar als er dus files worden uitgewisseld tussen de 2 PC's dan gaat dit wel via het Internet je haalt dus niet 100 MBIT/sec maar bijv. 80 KB/s (upload via internet)
And your point is...?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1