VPN door Alcatel Modem en Linksys Router

Pagina: 1
Acties:

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-02 22:38
Puur voor de hobby ben ik nu bezig met het opzetten van een server in mijn netwerk. De situatie is als volgt:

ADSL 2mbit verbinding
SpeedTouch 510 met firmware 4.2.7.16.0
Gekoppeld aan Linksys BEFW11S4 Draadloos B router ook laatste firmware

Mijn server zit met een vaste verbinding aan de router. Heeft een vast IP
192.168.1.105

De overige PC's maken verbinding via het draadloze net, en krijgen via DHCP een IP in dezelfde range.

Op de server draait windows server 2003 enterprise edition.
File Server Remote Acces / VPN server / DNS / DHCP server zijn daarop geinstalleerd.

Ik heb nu via mijn laptop een VPN connectie aangemaakt. Als ik deze laat verbinden naar 192.168.1.105 dan maakt ie keurig netjes verbinding.
Wil ik dit proberen door mijn IP adres van Tiscali op te geven, krijg ik een foutmeldelding 800: server is onbereikbaar of de beveiligings.... etc

Aangezien ik intern wel verbinding kan maken en extern niet neem ik aan dat het probleem zit in de modem / router combi.

In een van de topics heb ik gelezen dat ik TCP port 1723 moet forwarden, dat is gebeurd. Maar dan moest er nog een protocol geforward (47 GRE oid) worden.... maar hoe ik dat doe in het modem is voor mij een raadsel........

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Gebruik de search eens, ik weet dat er over de speedtouch een paar goede topic zijn.
Verder lijkt het met dat je op de linksys een makkelijke optie hebt om VPN te forwarden?

• Jerome!
Ik had al het nodige materiaal doorgenomen... maar het telnet gebeuren naar de Speedtouch was me nog nieuw.
In ieder geval is GRE oftewel protocol 47 nu ge-enabled en is ook TCP 1723 los.
En natuurlijk had ik ook in de Linksys VPN passthrough aanstaan...

Maar het probleem blijf bestaan... iemand nog suggesties?

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

defserver invullen in je alcatel?

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• Jerome!
Het is op het moment werkende onder de volgende configuratie:

ADSL Modem op DHCP Spoofing (config file op Provider CD)
Linksys op Static IP
Alle poorten die ermee inverband staan enablen, op de modem en op de linksys.

Hoop dat er mensen met dezelfde configuratie iets aan hebben, aangezien dit mij een groot deel van het weekend gekost heeft.