Ik heb mijn CD-ROM en CD-RW vervangen door een DVD-ROM en DVD-RW maar nu heb ik het volgende probleem: het BIOS zegt (terecht) dat e.e.a. als volgt geconfigureerd is:
IDE 2 master: DVD-ROM, ATA33
IDE 2 slave: DVD-RW, ATA66
Echter, als ik in de device manager van Windows XP kijk dan staat er bij de Secondary IDE Channel dat beide apparaten op Multi-Word DMA Mode 2 (=trager)draaien, dit kan ik ook niet veranderen. Het verwijderen en weer installeren van de Secondary IDE Channel (standaard driver van Windows XP) helpt niets. Hoe kan ik dit oplossen?
Ter info: de DVD-ROM is de LG GDR-8163B, de DVD-RW is de Pioneer DVR-108, het mobo de MSI K7T Turbo2.
Edit: probleem opgelost, zie mijn laatste post.
IDE 2 master: DVD-ROM, ATA33
IDE 2 slave: DVD-RW, ATA66
Echter, als ik in de device manager van Windows XP kijk dan staat er bij de Secondary IDE Channel dat beide apparaten op Multi-Word DMA Mode 2 (=trager)draaien, dit kan ik ook niet veranderen. Het verwijderen en weer installeren van de Secondary IDE Channel (standaard driver van Windows XP) helpt niets. Hoe kan ik dit oplossen?
Ter info: de DVD-ROM is de LG GDR-8163B, de DVD-RW is de Pioneer DVR-108, het mobo de MSI K7T Turbo2.
Edit: probleem opgelost, zie mijn laatste post.
[ Voor 5% gewijzigd door Stamgastje op 28-09-2004 15:25 ]