Toon posts:

*** Voeding voor Athlon? ***

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn vraagje aan de alwetende Tweakers: om een Athlon 1 GHz systeem in elkaar te zetten, is er dan een kast nodig met een 300 Watt voeding, of is de 'standaard' (235 Watt) voldoende?

N.B.: Ik heb alleen maar fulltower 300 Watt kasten gezien, geloof ik, hetgeen ik een beetje te veel kast vind...

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

235 watt lijkt mij echt te weinig.
Als 't nou 250 watt had geweest, dan was 't een twijfelgevalletje.
Je kunt anders ook gewoon een losse voeding kopen, en ik heb ook minitowers met 300 watt-voeding gezien hoor.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:01

FFF

een standaard 235 is idd niet zo geschikt, als we het hebben over een goede kwaliteid voeding van 235 dan is het anders, dan loopt alles waarschijnlijk ook perfect.
hier ook athlon 600 (slot-a) en geforce etc, gewooon op goede 235 watt.

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Op vrijdag 29 december 2000 20:47 schreef FFF het volgende:
een standaard 235 is idd niet zo geschikt, als we het hebben over een goede kwaliteid voeding van 235 dan is het anders, dan loopt alles waarschijnlijk ook perfect.
hier ook athlon 600 (slot-a) en geforce etc, gewooon op goede 235 watt.
Wordt dan wel weer ietsjes lastiger met nieuwe apparatuur. (paar hdd'tjes en kaartjes erbij). Ik zou toch minimaal een 250 watt voeding aanraden voor een AMD. Als je van plan bent om lang met dat systeem door te gaan raad ik jouw een 300 watt voeding aan (het beste een goede).

Je kunt ook kasten krijgen zonder PSU (voeding) en dan een voeding op maat uitzoeken. Is misschien uiteindelijk iets duurder maar dan is de kast wel helemaal op maat.

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

Ligt ook een beetje aan wat je verder in je kast hebt hangen. Als je 2 HDs, brander, brute videokaart etc. hebt moet je met minder dan 300 geen genoegen nemen :Y)

Zo'n voeding kan je gewoon los kopen voor 5 tientjes ofzo.

Verwijderd

neem gewoon voor de zekerheid 300w dan ben je voorlopig van gezeik af

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Offtopic, komt jou signature uit the matrix? (mener hierboven)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:45

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij is 300Watt standaard tegenwoordig hoor, koop toch gewoon een 300Watt kost niets meer.

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
Dank u allen.
Ik denk dat 't een 300 Watt wordt :-)

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

300 watt of hoger is aan te raden..

In deze tijd met alle multimedia dingen is het gewoon aan te raden standaard een 300 watt voeding te kopen...

Don't You stare there, Operate!

Verwijderd

Gooi geen geld weg en koop meteen een 300watter. 250 geeft echt problemen !

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ga naders hier langs : www.amd.com

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:43

Klippy

Still Game

Heb hier TB 900 + 2x HD, 2x CDROM, 5 fans, enz.
op 250 Watt, werkt perfect :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

als je ff wat shops afgaat kom je er wel een tegen die 300Watt midi-towers verkoopt

Verwijderd

Ik heb ook een 235 watt voeding. Werkt perfect.
Het is zelfs nog een gewone AT voeding, lekker makkelijk om mijn fans op aan te sluiten en apart te schakelen :+ (hoef ik niet te prutsen met microswitches etc. geen tijd voor)

Voor mijn Duron gebruikt ik natuurlijk wel een 300Watter, hdd's, cdroms, blabla extra vermogen kontverhaal hier en daar.
Kortom:
The bigger the better

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:07

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb een simpel systeempje met Athlon 650, Asus K7M, Hercules Dynamite TNT en 5400rpm HDD op een 235W voeding en dat gaat prima.

M'n eigen bak (nu Athlon 1GHz op 1100MHz, Abit KT7-RAID, ATi Radeon+Voodoo3 tjokvol met hardware) heeft een 300W en dat lijkt maar net voldoende. Ik moest m'n Cheetah naar een andere stroomconnector verplaatsen omdat de spanning naar 12V/4,4V was gezakt. Het ligt er dus maar net aan hoeveel hardware er in dat systeem hangt.

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals beadnkt voor de reacties.
Een 300 Watt lijkt me inderdaad wat meer 'op de toekomst voorbereid', gezien mijn toekomstige plannen (waar is dat geld als je het nodig hebt?!).

:-)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb een vage 300Watt voeding in m'n systeem gebruikt, en die werkt prima. Er zullen best slechte voedingen zijn, maar ik geloof niet zo in de noodzaak voor een peperdure voeding in een Athlon systeem. 235 Watt is wel krap denk ik als je er veel hardware in hebt hangen. Zelf heb ik een KT7 en Asus 7700 met een behoorlijke berg andere hardware en het draait zo stabiel als wat, dus ik denk dat men de voeding te snel de schuld heeft als er problemen zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1