[DirectX]Mobo ondersteunt maar tot..

Pagina: 1
Acties:

• Takkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-08 21:41
Heya,

strax gaat ik windows weer even een clean install geven, want heb er nou (na 1 jaar) alleen maar gekloot mee. Vooral bij games krijg ik problemen, die ik toch wel graag verholpen wil hebben.
Ik moet dadelijk dus ook Direct X opnieuw installeren, maar nou vroeg ik me af welke. Met Aida32 heb ik namelijk gecheckt welke mijn moederbord ondersteunt en dat was alleen 8.1

Kan ik nou ook het beste DirectX 8.1 gebruiken, of maakt dat niets uit? met DirectX 9 heb ik namelijk vaker problemen.

thanks.

Verwijderd

Specs van je pc graag. Directx 9.c is wel vereiste voor de nieuwe spellen. Als je nou nooit de nieuwste spellen speelt. En opwaarderen van 8 naar 9 kan altijd nog.

• Takkie
AMD 1700+ @ 1100 Mhz, (hoort eigenlijk op 1400Mhz, maar durf 't nie aan :D )
384 Ram,
Gforce4 ti4200 64mb
winxp pro

bij spelletjes zoals Gunbound, TigerWoods PGA tour en Medal Of Honor krijg ik horizontale golven, als of 't beeld gekreukelt is.
ook bij Warcraft 3 (Frozen Throne) is het vern*ukt.

Verwijderd

Aida32 is zelf een beetje oud; Heet nu everest . . . de kans bestaat dat je gedateerde info krijgt.

Enne DX heeft niets met je mobo te maken in dit geval, ondersteuning voor dx8.1 heeft meer met je GraKa te maken die geen dx9 kaart is.

Je kan het best installeren :)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 23:09

EXX

EXtended eXchange

Sinds wanneer is een moederbord een beperkende factor bij de installatie/ondersteuning van DirectX :?

edit:
G_M_C was me nét voor :+

[ Voor 16% gewijzigd door EXX op 24-09-2004 14:40 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Takkie
maar heb je enig idee dan hoe het komt dat ik zo'n fokt op beeld krijg?

ik heb al van allerlei instellingen geprobeerd maar tevergeefs.
Bij Counter-Strike had ik voorheen altijd 100fps, nu heeft ie al wat moeite met 60 en hoger dan dat komt ie niet :(

Ik heb al héél wat forums afgespeurd naar een juiste oplossing, maar geen heeft gewerkt.
Kan dat niet liggen aan DirectX?

• Takkie
Van de week had ik me pc maar eens helemaal schoon gemaakt, XP opnieuw geïnstalleerd gevolgd door Gunbound.

Nou deed me beeld het perfect, maar toen ik Counterstrike had geïnstalleerd en er een potje mee ging spelen, had ik daarna weer problemen met Gunbound! :(

Nu krijg ik dus weer allemaal trillingen in het beeld, niet groter dan een halve centimeter per "golfje" zeg maar.
Wat me ook opvalt is dat het op een andere resolutie word weergegeven.

Conflict misschien met de instellingen van de videokaart die CS het toewijst:?

Kan bij Gunbound niet mijn resolutie aanpassen ofzo.
Please iemand, help mij! Weet echt niet meer waar ik 't zoeken moeten. :'(

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Ik krijg het gevoel dat je GPU te warm wordt of langzamerhand aan het 'afbrokkelen' is. Kun je van iemand misschien een andere Geforce kaart lenen en daarmee testen ? Dan kun je zien of het daar aan ligt.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• Takkie
Maar als mijn gpu naar de klote zou zijn, of aan 't afsterven is, dan zou dat toch ook bij andere games of apps tezien moeten zijn? Lijkt mij wel tenminste.

ik heb het echt alleen met Gunbound :(

• Takkie
Heya alweer,
Ik denk trouwens iets gevonden te hebben, wat jullie misschien wel een handje kan helpen bij het helpen van mij :P

Daarnet heb ik DirectX 9.0c geinstalleerd, gereboot en toen even met "dxdiag" een Direct3D test gedaan. De testen 7 en 8 gingen redelijk, maar bij 9 krijg ik hetzelfde als bij Gunbound; trillend beeld, net een geribbeld chipje :)

Alvast bedankt!
Pagina: 1