Bypassing linux kernel command line

Pagina: 1
Acties:

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 11:27
Ik ben bezig met een embedded systeem gebaseerd op ARM (met linux). Nu zit er bij het development board een bootloader (MILO) die ik helaas niet kan aanpassen (geen source-code). Deze geeft aan de kernel een command line mee om het file system (via CRAMFS) uit het flash geheuegn te halen. Nu zou ik graag willen dat het file systeem via NFS geboot wordt. Dit is mogelijk door een kernel command line op te geven, nu is het helaas zo dat de command line van de bootmonitor een hogere prioriteit heeft dan die in de kernel meegecompileerd is. Mijn vraag is: Is het mogelijk om dit te wijzigen (en zo ja, in welk bestand kan ik gaan zoeken)?

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

zelf geen ervaring mee maar:

http://www.tldp.org/HOWTO/MILO-HOWTO/milo-fmu-section.html

"enviroment" commando ?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 11:27
Het probleem is dat ik van de milo geen goede makefiles heb. Het is geen milo voor een alpha maar voor een ARM..
Dus ik moet het in de kernel zelf zoeken. Op google heb ik niks kunnen vinden helaas.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B