Toon posts:

Ping heen en weer werkt niet correct

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na afwezigheid van mijn pc (voor reparatie) heb ik mijn pc weer terug gezet in mijn thuisnetwerk (met nog 2 andere pc's) maar ik kan niet in mijn werkgroep komen...
Nu heb ik dus geprobeerd om te zoeken naar computers maar dit leverde ook niks op.

Ik heb ook geprobeerd te pingen. Vanaf mijn pc naar de andere 2 pc loopt dit vlekkeloos, echter als het andersom doe (dus van de andere 2 naar die van mij) werkt dit niet en krijg ik een time out

Wat staat er bij mij verkeerd ingesteld?

Ik heb Win XP Pro
Onboard LAN
[winxp firewall uit]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Staat er iets verkeerd ingesteld? Volgens mij werkt alles perfect en houd je firewall pings mooi tegen!

(edit: als je eens meer informatie geeft kunnen we je misschien wel helpen :) )

[ Voor 29% gewijzigd door SSH op 24-09-2004 15:12 ]

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 14:14
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 13:42:
Na afwezigheid van mijn pc (voor reparatie) heb ik mijn pc weer terug gezet in mijn thuisnetwerk (met nog 2 andere pc's) maar ik kan niet in mijn werkgroep komen...
Nu heb ik dus geprobeerd om te zoeken naar computers maar dit leverde ook niks op.

Ik heb ook geprobeerd te pingen. Vanaf mijn pc naar de andere 2 pc loopt dit vlekkeloos, echter als het andersom doe (dus van de andere 2 naar die van mij) werkt dit niet en krijg ik een time out

Wat staat er bij mij verkeerd ingesteld?

Ik heb Win XP Pro
Onboard LAN
[winxp firewall uit]
Is Service Pack 2 misschien geinstalleerd tijdens de reparatie ? ;) Check door: rechtsklik deze computer --> eigenschappen.

Zo ja, dan staat je firewall waarschijnlijk aan en krijgt niemand een reactie van jou pc, dat kan zeker kloppen. In configuratie scherm staat nu een "Beveiligingscentrum/Securitycentre". Hier kan je eventueel de firewall uitzetten.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

active topics al bekeken?

ping werkt niet helemaal goed

(gevalletje firewall van windows)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Zo sjonge... &%*%^$* beetje dom van mij :p

M'n NIS stond nog aan.. O-)

Maar bedankt voor de hulp!