[php] na include kloppen links niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als ik een guestbook include op mijn website, dat kloppen de links allemaal niet meer als je wilt signen bijvoorbeeld, en de plaatjes loaden niet, maar als je gewoon naar de pagina gaat, dan kloppen de links wel en laden de plaatjes ook normaal. Wat kan ik het beste doen in plaatst van alles wat in de guestbook dir staat in de root zetten?

[ Voor 25% gewijzigd door Executor16 op 20-12-2013 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt me nogal logisch. Het script verwacht alle plaatjes in dezelfde directory als het script (en ze staan in /guestbook/). Als je het guestbook script vanuit de root (/) aanroept, worden in het script de plaatjes nog steeds in de huidige directory gezocht, maar dat is nu niet meer de directory waar de plaatjes staan.

Oplossingen:
  • Kopiëer alle plaatjes naar je root (maar dan zit je nog steeds met links die niet kloppen)
  • Pas de source aan zodat overal de directory /guestbook/ wordt gebruikt voor plaatjes en links.
  • Voeg een <BASE> tag in, om de relatieve URLs naar de /guestbook/ directory te richten.
De laatste lijkt me het mooist, maar ik weet niet helemaal zeker of dat ook voor plaatjes werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 21:03

Sosabowski

nerd

PHP:
1
2
$rootdir = "../hallo/enzo/";
include ("menu.inc.phph")

menu.inc.php:
PHP:
1
2
echo '[img]"'[/img]';
...

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell