Hallo,
Ik werk al een hele tijd met SQL server en vraag me het volgende af.
Als je met stored procedures werkt kun je deze op 2 manieren maken.
Namelijk. Voor elke actie een aparte stored procedure. Bewerkingen op, bijvoorbeeld, TBL_Gebruikers zouden dan gebruik maken van de volgende stored procedures:
- OpslaanGebruiker
- VerwijderGebruiker
- WijzigGebruiker
Elke SP handelt eigen statements uit.
Nu heb ik er laatst voor gekozen om deze 3 SP's samen te voegen onder de naam
- BeheerGebruiker
Deze SP krijgt dan als extra parameter een @Actie VARCHAR(20) mee en in de SP staan 3 IF statements
IF @Actie = 'Toevoegen'
IF @Actie = 'Wijzigen'
IF @Actie = 'Verwijderen'
Het einde van elke IF wordt afgesloten met het RETURN statement, zodat de overige IF's niet worden gecontroleerd.
Nu vraag ik me af welke methode het snelste is?
De methode met voor elke actie een eigen SP, of alles in 1 SP gestopt.
Het laatste heeft als voordeel dat je minder SP's hoeft te maken en makkelijk overzicht hebt in je Analyser en Enterprise Manager.
Ik zou graag van jullie willen weten hoe jullie je SP's opbouwen en waarom. Mocht iemand ergens gevonden hebben welke methode wordt aangeraden omdat deze het snelst is, laat het dan ook even weten aub.
Alvast bedankt.
Ik werk al een hele tijd met SQL server en vraag me het volgende af.
Als je met stored procedures werkt kun je deze op 2 manieren maken.
Namelijk. Voor elke actie een aparte stored procedure. Bewerkingen op, bijvoorbeeld, TBL_Gebruikers zouden dan gebruik maken van de volgende stored procedures:
- OpslaanGebruiker
- VerwijderGebruiker
- WijzigGebruiker
Elke SP handelt eigen statements uit.
Nu heb ik er laatst voor gekozen om deze 3 SP's samen te voegen onder de naam
- BeheerGebruiker
Deze SP krijgt dan als extra parameter een @Actie VARCHAR(20) mee en in de SP staan 3 IF statements
IF @Actie = 'Toevoegen'
IF @Actie = 'Wijzigen'
IF @Actie = 'Verwijderen'
Het einde van elke IF wordt afgesloten met het RETURN statement, zodat de overige IF's niet worden gecontroleerd.
Nu vraag ik me af welke methode het snelste is?
De methode met voor elke actie een eigen SP, of alles in 1 SP gestopt.
Het laatste heeft als voordeel dat je minder SP's hoeft te maken en makkelijk overzicht hebt in je Analyser en Enterprise Manager.
Ik zou graag van jullie willen weten hoe jullie je SP's opbouwen en waarom. Mocht iemand ergens gevonden hebben welke methode wordt aangeraden omdat deze het snelst is, laat het dan ook even weten aub.
Alvast bedankt.
| Life is a game (and games are fun) | homepage |