Toon posts:

Microsoft access rapport probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Microsoft Access XP. Ik probeer op school een probleem in een database programma op te lossen, maar het wil niet helemaal vlotten. Het probleem is het volgende:

In een Access raport wordt een database met leerlingnamen geladen. Als je een afdrukvoorbleeld wilt print hij 8 kolommen met leerlingnamen naast elkaar op 1 A4. Om 8 kolommen op 1 a4 te krijgen, staat er een standaardbreedte per kolom ingesteld. Maar nu passen sommige leerlingnamen niet in de kolommen omdat ze te groot zijn. Hij print dan maar de helft van de naam. De volgende oplossing moet worden toegepast: Er moeten 2 kolommen met namen op 1 a4 worden geprint. Deze moeten breed genoeg gemaakt worden zodat de volledige naam erop past.

Huidige situatie:
code:
1
Leerling1 Leerling2 Leerling3 Leerling4 Leerling5 Leerling6 Leerling7 leerling8

Nieuwe situatie:
code:
1
Leerling1 Leerling2

Heeft er iemand een idee waar staat ingesteld hoeveel kolommen er in 1 raport pagina komen? Ik kan het nergens vinden. Ook niet in mijn tutorials.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:39

Boss

+1 Overgewaardeerd

Staat bij de pagina-instellingen van een rapport op het tabblad kolommen. Inderdaad een vreemde plaats.

Wat je ook zou kunnen proberen is om de eigenschap 'te vergroten' van het tekstveld met de namen op Waar/True te zetten. Dan zal het veld zichzelf hoger maken (dus 2 regels) als het nodig is.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Zo het probleem is opgelost. Bij de paginainstellingen heb ik idd de het aantal kolommen kunnen instellen. Thanx voor je hulp _/-\o_

Deus