vigor 2200 usb router + mxstream

Pagina: 1
Acties:

• !AnacondA!
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-04-2021
Weet iemand hoe je dit werkend kan krijgen?

Over de instellingen weet ik wel hoe het moet, alleen moet je dan naar pptp.
Volgens verschillende sites zou de 2200 dit ook moeten hebben. Deze leken echter alleen oudere firmware te bezitten.

Zoals hier ook staat:
"
Werkt de Vigor2200 serie met Mxstream?
Ja, de gehele serie Vigor2200 serie producten werken met Mxstream. Voorbeeld configuratie, http://www.draytek.nl/vigor2200/. Het maakt niet uit of u een ISDN of gewoon ADSL-modem met een netwerkaansluiting heeft, de hele 2200 serie routers is bruikbaar. Alleen moet u de Vigor2200USB gebruiken in combinatie met het Alcatel ADSL-USB-modem. De overige Vigor2200 serie modems moet u gebruiken met de gewone Alcatel Speed Touch ADSL (ethernet) modems.
"
deze link geeft goed weer hoe het zou moeten:
http://www.draytek.nl/vigor2200/

maar helaas...onder internet accessetup staat geen pptp bij mij.

het lijkt erop dat ik oudere firmware moet terug zetten...

[ Voor 1% gewijzigd door !AnacondA! op 24-09-2004 16:22 . Reden: typo... ]

Laptop: ATI mobility 9800 P4 3.4Ghz Server: AMD 2400+ Epox 8k3A+

• !AnacondA!
ah na overleg met anderen en zoeken heb ik wat meer informatie kunnen vinden

http://www.draytek.nl/hel...sb&fw=2.02&telco=mxstream

waaruit blijkt dat ook de modem firware versie veel verschil uit maakt...

vanavond ff proberen

• !AnacondA!
het blijkt dat je bij internetaccess bij de usb versie voor PPPoE moet kiezen...

gisteravond heb ik het volgende stappen plan letterlijk uitgevoerd:

http://www.draytek.nl/router/2200usb_alcatel.html

en mijn scherm ziet er precies zo uit als het laatse scherm, maar helaas ik krijg geen wan ip van mxstream. De router en de modem zijn dus ook voorzien van de firware versies die hier in staan.

nu heb ik net weer een site gevonden waar staat wat je kan doen als je geen ip krijgt. .. zo kan je via telnet registreren wat er gebeurd als je "Dial PPPoE or PPTP" doet bij diagnostic tools. Je kan dan bijvoorbeeld zien of je wachtwoord fout is ofzo. Als je er dan nogniet uit komt kan je het opgeslagen log bestand van telnet sturen naar support@draytek.nl.

Telnet gaat op de volgende manier:

Open een Telnet sessie met de router. (Windows: Start-Uitvoeren-Telnet 192.168.1.1)

Stel de Telnet sessie zodanig in dat alles wat er langskomt wordt opgeslagen. (Windows: Menu-Terminal-Registratie Starten-Een naam en locatie invoeren-Openen)

Tik om de log bestanden te wissen: log -F a[ENTER]

Met de webbrowser sessie met de router ga naar de PPTP diagnostics (via de keuze Diagnostic Tools) en druk daar op Dial PPPoE or PPTP
Wacht vijf seconden.

Tik om het hele log bestand te tonen: log -w -t[ENTER]
Stop de registratie van de Telnet sessie. (Windows: Menu-Terminal-Registratie Stoppen)

Deze topic is nu meer een topic geworden voor mensen die ook een probleem hebben met mxstream en de vigor 2200 usb... dus ik blijf m'n bevindingen hier gewoon posten zodat anderen er nog wat aan hebben.

[ Voor 1% gewijzigd door !AnacondA! op 26-09-2004 11:32 . Reden: wat vergeten... ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

pppoE? Ik zou zeggen PPPoA bij kpn? :?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• !AnacondA!
JvS schreef op 26 september 2004 @ 18:08:
pppoE? Ik zou zeggen PPPoA bij kpn? :?
ja je hebt gelijk, ik bedoelde daarmee eigenlijk wat je moest kiezen bij internet accessetup... dat is PPPoE / PPPoA, daarna moet je inderdaad PPPoA selecteren.

Was inderdaad niet zo duidelijk.

.. tis hier ff stil.. komt omdat het gaat om een situatie niet bij mij thuis... zaterdag 9 zal ik er weer naar kijken..

[ Voor 16% gewijzigd door !AnacondA! op 06-10-2004 12:25 ]

• !AnacondA!
Het is "opgelost" .... het bleek al de hele tijd te werken :( ik dacht dat het na 2 minuutjes ofzo, als alles goed was ingesteld er wel verbinding zou zijn.
Nu was ik gister bezig en toen ik net alles had aan gesloten en had ingesteld werd ik geroepen voor koffie.... en toen ik terug kwam was er dus opeens verbinding.
Het lijkt er dus op dat het nogal lang duurt voordat er verbinding gemaakt wordt.
Stom, stom , stom.... 8)7 |:( }:O

Maar nu werkt het iig :) topic kan dicht...

Pagina: 1