[T Mobile] Abbo opzeggen en nieuwe afsluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Omdat T Mobile het waanzinnige beleid heeft om nieuwe abbonees te belonen met fikse toestelkorting en bestaande abbonees op te zadelen met hogere aanschafkosten van een nieuwe mobiel het volgende..

Is het mogelijk een abbonnement op te zeggen bij T Mobile om vervolgens doodleuk een nieuw abbonnement af te sluiten? Dit om zodoende ruim 300 euro te besparen op een P910.

Ik kan nergens in de algemene voorwaarden vinden of er zoiets als een afkoelperiode bestaat. Iemand ervaring?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07-2025

Shedman

Met het hart op de goede plek

Er zijn toch zat sites met goeie kortingen? Je moet ieg niet bij T-Mobile zelf gaan verlengen.

[ Voor 76% gewijzigd door Shedman op 24-09-2004 12:35 ]

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Praktisch al die sites geven flinke kortingen voor nieuwe abonnees, maar geringe kortingen voor verleningen.

Verwijderd

Kan je doen, maar dan verlies je wel je telefoonnummer. Het is namelijk niet mogelijk om je nummer van T-Mobile abo naar een ander T-Mobile abo te porteren. Waarom neem je niet gewoon een nieuw Vodafone abo met nummerbehoud? Heb je een beter netwerk en de kosten van het abo liggen dicht bij elkaar.....

• Shedman

Shedman

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 13:55:
Kan je doen, maar dan verlies je wel je telefoonnummer. Het is namelijk niet mogelijk om je nummer van T-Mobile abo naar een ander T-Mobile abo te porteren. Waarom neem je niet gewoon een nieuw Vodafone abo met nummerbehoud? Heb je een beter netwerk en de kosten van het abo liggen dicht bij elkaar.....
Beter netwerk valt imho aardig mee en de kosten behoorlijk hoger... ontloopt mekaar idd niet zoveel. Alleen buiten de bundel is T-Mobile wat voordeliger, zeker in de hogere tariefplannen.

[ Voor 12% gewijzigd door Shedman op 24-09-2004 14:05 ]

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Verlies van nummer is niet zo'n issue. Gaat mij primair om het toestel. Het nummer in kwestie zal ik toch bijzonder weinig gebruiken.

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:50

TweakBoy

---

Wat ik als dealer (werkzaam dixons) van T-Mobile zelf heb begrepen is dat je nadat je je abbo hebt opgezegd vast zit aan een termijn van 3 maanden dat je geen nieuwe kan afsluiten bij het desbetreffende telecombedrijf.

En een verlenging is doorgaans 100 € duurder dan een nieuwe abbonement in aanschaf van je nieuwe toestel. Maar als je dat weer gaat opwegen tegen de aansluitkosten van € 26,50 (1 jaar) of momenteel € 52,50 ( bij sommige acties vervalt deze ) is dat voor de meeste mensen een overbrugbaar verschil.

[ Voor 1% gewijzigd door TweakBoy op 24-09-2004 14:58 . Reden: munt eenheid € bijzetten :P ]

---

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Nou je moet gewoon een nieuwe afsluiten voordat je oude afloopt, ik heb jaren 2, een tijd zelfs 3, abonnementen gehad bij T-Mobile, en naar ik weet kan dat bij elke provider, het enige probleem is idd nummerverlies.

ps. Kijk ook even naar de nieuwe HI abo's / tarieven. Je krijt echt idiote cashbacks, waar je mooie phonetjes mee kan kopen ;) en dan kan je zelfs nummerbehoud aanvragen :)

JayGTeam (213177)

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-02 10:35

Stephane

Behhhhh

Telfort is net zo goed (of eigenlijk net zo slecht) als t-mobile en nog goedkoper. Bovendien kun je sinds kort bij Telfort bij een portering je abo later in laten gaan zodat je geen dubbele maanden betaald !

Voorbeeld... op jaarbasis scheelt telfort 500 minuten 90 euro + 10% op de extra belminuten, gprs = 90% goedkoper en sms'en ook.

Houd er wel rekening mee... als er wat mis gaat heb je (net al bij T-mobile) vaak behoorlijk wat overtuigingskracht nodig om een klacht te verhelpen !

Verwijderd

Jah heb net t-mobile erover gebelt.
Het zit zo dat zij jou 3 maanden voordat je abo afloopt een nieuwe aanbieding kunnen doen. Maar uit het verhaal van het meisje begreep ik wel dat hun duurder zijn. Tevens heb je niet een geruime keuze uit telefoontoestellen, ze hebben er maar een aantal. Het is ook zo dat je nog een aanbieding kan verkrijgen als je abo verlopen is, en je niet opgezegd hebt. je abo loopt dan stilzwijgend door.

Verwijderd

zo dat je nog een aanbieding kan verkrijgen als je abo verlopen is, en je niet opgezegd hebt. je abo loopt dan stilzwijgend door.
zit natuurlijk wel een verschilletje in: als je abo stilzwijgend doorloopt mag je 1x per maand opzeggen. als je een nieuwe aanbieding tekent zit je er weer 6/12/24 maanden aan vast.

• Shedman

Shedman

Stephane schreef op 24 september 2004 @ 15:09:
Telfort is net zo goed (of eigenlijk net zo slecht) als t-mobile en nog goedkoper. Bovendien kun je sinds kort bij Telfort bij een portering je abo later in laten gaan zodat je geen dubbele maanden betaald !

Voorbeeld... op jaarbasis scheelt telfort 500 minuten 90 euro + 10% op de extra belminuten, gprs = 90% goedkoper en sms'en ook.

Houd er wel rekening mee... als er wat mis gaat heb je (net al bij T-mobile) vaak behoorlijk wat overtuigingskracht nodig om een klacht te verhelpen !
Ik begrijp niet waar je die aversie van T-Mobile op baseert.
Ik heb al een jaar of 4 Ben/T-Mobile en ik heb (bijna) overal bereik. Het zal niet zo goed zijn als KPN of Vodafone, maar daar zijn de tarieven ook naar.

En als ik een klacht of probleem heb hoef ik maar een telefoontje naar de klantenservice te doen en het wordt opgelost. Ben zelfs een keer teruggebeld door de facturering, omdat ze mijn vraag niet direct konden beantwoordden.

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
TweakBoy schreef op 24 september 2004 @ 14:58:
Wat ik als dealer (werkzaam dixons) van T-Mobile zelf heb begrepen is dat je nadat je je abbo hebt opgezegd vast zit aan een termijn van 3 maanden dat je geen nieuwe kan afsluiten bij het desbetreffende telecombedrijf.

En een verlenging is doorgaans 100 € duurder dan een nieuwe abbonement in aanschaf van je nieuwe toestel. Maar als je dat weer gaat opwegen tegen de aansluitkosten van € 26,50 (1 jaar) of momenteel € 52,50 ( bij sommige acties vervalt deze ) is dat voor de meeste mensen een overbrugbaar verschil.
Er is helemaal geen verbod na het opzeggen, ze zien je graag als een klant terug, of het nou met hun aanbod is of met het aanbod van bijv. gsm.nl. Ik heb zelf mijn abbo opgezegd en dan gewoon nieuwe aangevraagd, het scheelt zoals je zegt rond 100 euro(min 26,50 aansluitkosten), maar nog steeds voordeliger

Verwijderd

nouja, je schijnt bij een recente opzegging wel wat minpuntjes te krijgen van experian, dus het zou kunnen dat het lukt, en het zou ook kunnen dat het niet lukt.

edoch: de ware beweegredenen van een telco zijn ondoorgrondelijk...

Verwijderd

Ff mijn reactie. Ik zit momenteel al bijna 3 jaar bij t-mobile. Ik had eerst alleen een sms-bundel abbo dat tot nu toe nog steeds loopt. Ik heb t-mobile opgebeld en gevraagd wat ze mij konden bieden zodat ik bij hun zou blijven.
Ik kan nu de nieuwe motorola E398 krijgen met een 1-jarig Relax 30 abbo voor 29 euro. Dit is beduidend goedkoper dan opnieuw aanmelden. Dan krijg je zoiets echt niet klaar. Bij een 2-jarig abbonnement was hij overigens helemaal gratis maar dan zit ik er wel 2 jaar aan vast en die 29euro voor 1 jaar minder heb ik er wel voor over.
Het is dus zeker niet zo dat nieuwe gebruikers van T-mobile meer korting krijgen dan trouwe gebruikers die hun contract wel willen verlengen.

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-02 10:35

Stephane

Behhhhh

Shedman schreef op 24 september 2004 @ 15:52:
[...]

Ik begrijp niet waar je die aversie van T-Mobile op baseert.
Ik heb al een jaar of 4 Ben/T-Mobile en ik heb (bijna) overal bereik. Het zal niet zo goed zijn als KPN of Vodafone, maar daar zijn de tarieven ook naar.

En als ik een klacht of probleem heb hoef ik maar een telefoontje naar de klantenservice te doen en het wordt opgelost. Ben zelfs een keer teruggebeld door de facturering, omdat ze mijn vraag niet direct konden beantwoordden.
Ik WERK in de telecombusiness en het aantal klachten over T-mobile is net zo groot als die van Telfort en geloof me... statistisch gezien zijn Vodafone en KPN nog steeds beter ! Wil niet zeggen dat T-mobile slecht is, maar wel dat de kans op geen/slecht bereik aanzienlijk GROTER is.

Wat service betreft zijn T-mobile en Telfort voor sommige problemen heel stug, en andere providers soepel, dus er is verschil. Dan is de ervaring van één individu te weinig om dat goed te kunnen meten. Wanneer er geen problemen ontstaan is service ook niet noodzakelijk. Het gaat om de manier waarop service verleend wordt en hoe coulant er met problemen omgegaan wordt.

Alle waar naar zijn geld dus !

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
Mijn T-Mobile loopt over 3 maanden af en ik was ook toe aan een nieuwe telefoon. Ik heb een Vodafone abonement afgesloten met nummer behoud. Bij een verlenging moest ik voor de SE K700i 141E betalen, op www.2call.nl was deze telefoon gratis bij een Vodafone abonement. De abonementskosten zijn bij Vodafone bijna gelijk aan de kosten bij T-Mobile, een 300 minuten abonement is maar 1 euro duurder bij Vodafone.
Het Vodafone abonement wordt pas actief op de dag dat het T-Mobile abonement afloopt. Zelf opzeggen is niet nodig, dat doet Vodafone allemaal voor je.
Voor de beste deal is www.telecomvergelijker.nl een goede site, www.bestelgsm was voor mij het goedkoopst, met www.2call.nl heb ik echter goede ervaringen en het scheelde niet erg veel, vandaar dat ik bij www.2call.nl besteld heb.

[ Voor 18% gewijzigd door argro op 29-10-2004 13:11 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Stephane schreef op 29 oktober 2004 @ 12:56:
[...]

Ik WERK in de telecombusiness en het aantal klachten over T-mobile is net zo groot als die van Telfort en geloof me... statistisch gezien zijn Vodafone en KPN nog steeds beter ! Wil niet zeggen dat T-mobile slecht is, maar wel dat de kans op geen/slecht bereik aanzienlijk GROTER is.

Wat service betreft zijn T-mobile en Telfort voor sommige problemen heel stug, en andere providers soepel, dus er is verschil. Dan is de ervaring van één individu te weinig om dat goed te kunnen meten. Wanneer er geen problemen ontstaan is service ook niet noodzakelijk. Het gaat om de manier waarop service verleend wordt en hoe coulant er met problemen omgegaan wordt.

Alle waar naar zijn geld dus !
Das niet waar, ik heb bijvoorbeeld heel slechte ervaringen met de "service" van Vodafone en goede met die van Telfort en heel goede met Orange :z

[ Voor 3% gewijzigd door Ruzor op 29-10-2004 13:25 ]

[This is what you get when you mess with us]

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde gedaan met mijn abbo bij T-mobile. Opgezegd en nieuwe genomen :) (moet nog kiezen welke..)

Verwijderd

Ruzor schreef op 29 oktober 2004 @ 13:17:
[...]

Das niet waar, ik heb bijvoorbeeld heel slechte ervaringen met de "service" van Vodafone en goede met die van Telfort en heel goede met Orange :z
hoe komt het toch dat mensen een algemene visie/stelling (of die nou klopt of niet) altijd proberen te ontkrachten met één of twee voorbeeldjes?

zo kan ik het ook. ik heb telfort: bereik is doorgaans ruim voldoende, niet uitstekend. klantenservice zijn een stel prutsers maar ze doen het niet met opzet denk ik. telfort is wel ontzettend goedkoop _o-

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 14:14

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik ben vorige week bij de phonehouse binnen gestapt met het verhaal dat ik een nieuwe telefoon wil voor zo weinig mogelijk geld ;) na het vaststellen van mijn belprofiel kwam eruit dat ik bij kpn voor iets meer per maand (een paar euro) meer kan bellen en smssen dan bij t-mobile (van relax 75, dus 75 bel minuten p/m en geen sms-bundel naar HI 25, 175 belminuten p/m en 350 smsjes :X per maand). Ik kon mijn nummer behouden, kpn heeft geregeld dat mijn abbo bij t-mobile stopgezet word en ik heb mijn s65 gratis mee gekregen. zo kan het dus ook :)

We've got that ring of confidence

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 13:49:
[...]

hoe komt het toch dat mensen een algemene visie/stelling (of die nou klopt of niet) altijd proberen te ontkrachten met één of twee voorbeeldjes?

zo kan ik het ook. ik heb telfort: bereik is doorgaans ruim voldoende, niet uitstekend. klantenservice zijn een stel prutsers maar ze doen het niet met opzet denk ik. telfort is wel ontzettend goedkoop _o-
Hoe kom je aan die algemene visie of stelling? Ook door je eigen ervaringen :) Je kunt simpelweg niet generaliseren omdat iedereen andere ervaringen heeft.

Ik zeg niet dat de stelling niet klopt, alleen maar dat de stelling niet (altijd) opgaat :)

[ Voor 10% gewijzigd door Ruzor op 29-10-2004 15:47 ]

[This is what you get when you mess with us]

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
Yukkie schreef op 29 oktober 2004 @ 15:20:
Ik ben vorige week bij de phonehouse binnen gestapt met het verhaal dat ik een nieuwe telefoon wil voor zo weinig mogelijk geld ;) na het vaststellen van mijn belprofiel kwam eruit dat ik bij kpn voor iets meer per maand (een paar euro) meer kan bellen en smssen dan bij t-mobile (van relax 75, dus 75 bel minuten p/m en geen sms-bundel naar HI 25, 175 belminuten p/m en 350 smsjes :X per maand). Ik kon mijn nummer behouden, kpn heeft geregeld dat mijn abbo bij t-mobile stopgezet word en ik heb mijn s65 gratis mee gekregen. zo kan het dus ook :)
het zijn 175minuten OF 350 smsjes, niet EN, bij 2call.nl had je ook nog een cashback van 70E gekregen en een gratis Siemens S65, zo zie je maar dat onderzoek loont
je hebt nu dus waarschijnlijk wel een dubbel abonement, je hebt immers een opzeg termijn. bij vodafone kunnen ze je abonement in laten gaan zodra de andere afloopt, scheelt toch weer 3 maanden dubbele kosten.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• costanza
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-01-2023
Ik heb net mijn T-Mobile abbo verlengd met 2 jaar. Ik kreeg als info dat ik ongeveer 200 euro moest betalen als ik een SE K700i wilde. Toen heb ik toch maar een lijst met aanbiedingen laten opsturen en toen bleek dat ik het toestel gratis kreeg bij een verlenging met het 150min-abbo. Dus misschien is het toch de moeite waard om een aanbieding van T-mobile op te laten sturen.

http://www.palmclub.nl

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 14:14

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

argro schreef op 29 oktober 2004 @ 15:29:
[...]

het zijn 175minuten OF 350 smsjes, niet EN, bij 2call.nl had je ook nog een cashback van 70E gekregen en een gratis Siemens S65, zo zie je maar dat onderzoek loont
je hebt nu dus waarschijnlijk wel een dubbel abonement, je hebt immers een opzeg termijn. bij vodafone kunnen ze je abonement in laten gaan zodra de andere afloopt, scheelt toch weer 3 maanden dubbele kosten.
t-mobile abbo loopt op 27 dec. af, dan kan ik ook pas me hi abbo gebruiken.als ze daarvoor een rekening sturen, hebben ze pech, ik betaal pas vanaf de eerste dag service ;)

We've got that ring of confidence

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 16:44

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 10:24:
nouja, je schijnt bij een recente opzegging wel wat minpuntjes te krijgen van experian, dus het zou kunnen dat het lukt, en het zou ook kunnen dat het niet lukt.

edoch: de ware beweegredenen van een telco zijn ondoorgrondelijk...
Ze werken bij T-Mobile tegenwoordig alleen nog maar met preventel en het BKR. Je krijgt dan ook geen negatieve punten ofzo.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:59

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Stephane schreef op 29 oktober 2004 @ 12:56:
[...]

Daar ben ik het niet mee. Onderzoek van de Consumentenbond wijst uit dat de netwerken elkaar nauwelijks nog ontlopen. Iedere provider heeft op sommige plaatsen minder dekking dan een andere. Zgn. whitespots zul je overal houden, puur door de bebouwing, en de wetgeving. Niet iedere provider mag overal een mast plaatsen, en Vodafone + KPN hebben daarin een voordeel, omdat zij eerder op de markt waren.

De test van de consumentenbond vind je hier http://www.telfort.nl/media/200402p52_Test_Gsm-netwerken.pdf

Ook met betrekking tot de klantenservice ontlopen de providers elkaar niet of nauwelijks. Recent onderzoek van een onderzoeksbureau heeft aangetoond dat dat alle providers rond de 7 scoren, de 1 een paar tienden lager, de ander een paar tienden hoger.

En ik moet ook toegeven dat ik vind dat jij in ieder topic over T-Mobile altijd loopt te roepen dat Vodafone en KPN beter zijn. T meest irriterende is dat het het grootste deel van de tijd niet onderbouwd is.
Dat jij in het verleden slechte ervaringen met Telfort mbt opzeggen ivm gewijzigde algemene voorwaarden gehad hebt, en bij T-mobile jouw vriendin (al dan niet per ongeluk) direct op suspend is gezet omdat ze haar rekening niet kon betalen, betekend niet dat het slechte providers zijn. Dat betekend dat jouw ervaring met hen slecht is.

En het stugge van de Telfort Klantenservice ben ik het niet mee eens. Ok, misschien ben ik bevooroordeeld (ik werk er zelf), maar stug zijn we niet. Je hoef niet te zeuren om een oplossing, als die gevonden kan worden gebeurt dat ook.

Dezelfde ongefundeerde opmerkingen, puur gebaseerd op mijn ervaringen kan ik ook maken over het bedrijf waar jij werkt, eEn ook over Vodafone, en ook over KPN. Ik maak ze liever niet, puur omdat ze ongefundeerd zijn.

Het mooie van klachten is ook dat je ze veel vaker hoort dan positieve verhalen. Iemand die een klacht heeft verteld dat aan 10 mensen, een tevreden klant vertelt het aan 2 mensen. Dus dat jij meer klachten over T-Mobile en Telfort hoort is niet zo moeilijk. Wat overigens ook nog eens versterkt wordt door het feit dat KPN, Vodafone en Orange een zeer wijdverspreide winkelketen hebben, daar waar Telfort op dit moment 5 winkels heeft, en T-Mobile in Nederland 0. Klanten van deze 2 providers zul je dus relatief sneller zien dan klanten van de andere providers, als ze problemen hebben.

Verwijderd

Ruzor schreef op 29 oktober 2004 @ 15:24:
[...]

Hoe kom je aan die algemene visie of stelling? Ook door je eigen ervaringen :)
ik dacht toch dat de ironie er duidelijk genoeg op lag.
Je kunt simpelweg niet generaliseren omdat iedereen andere ervaringen heeft.
maar je mag best generaliseren als je genoeg ervaring hebt voor een algemeen beeld.
Ik zeg niet dat de stelling niet klopt, alleen maar dat de stelling niet (altijd) opgaat :)
daar ging het ook niet om, dat dat niet altijd overal opgaat snapt iedereen. alleen jij zegt dat het simpelweg niet waar is, en dat kan je nooit zeggen als je niet op z'n minst dezelfde hoeveelheid ervaring hebt als hij.
tymiek schreef op 29 oktober 2004 @ 16:34:
[...]

Ze werken bij T-Mobile tegenwoordig alleen nog maar met preventel en het BKR. Je krijgt dan ook geen negatieve punten ofzo.
ok beter zo eigenlijk. hoe lang al?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 17:36 ]

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:35
argro schreef op 29 oktober 2004 @ 15:29:
[...]

Maar bij nummerbehoud gaat het abonnement bij KPN ook pas in op het moment dat je oude abonnement afloopt hoor. ;) Dus hier ook geen dubbele abonnementskosten! :)

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 16:44

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 17:34:

ok beter zo eigenlijk. hoe lang al?
Ik dacht sinds maart ofzo.

hey _Mystikal_ ik dacht dat T-Mobile al iets van 4 winkels had...bij mijn school zit het hoofdkantoor en zij hebben daar iig een eigen winkel.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Pagina: 1