Stephane schreef op 29 oktober 2004 @ 12:56:
[...]
Ik WERK in de telecombusiness en het aantal klachten over T-mobile is net zo groot als die van Telfort en geloof me... statistisch gezien zijn Vodafone en KPN nog steeds beter ! Wil niet zeggen dat T-mobile slecht is, maar wel dat de kans op geen/slecht bereik aanzienlijk GROTER is.
Daar ben ik het niet mee. Onderzoek van de Consumentenbond wijst uit dat de netwerken elkaar nauwelijks nog ontlopen. Iedere provider heeft op sommige plaatsen minder dekking dan een andere. Zgn. whitespots zul je overal houden, puur door de bebouwing, en de wetgeving. Niet iedere provider mag overal een mast plaatsen, en Vodafone + KPN hebben daarin een voordeel, omdat zij eerder op de markt waren.
De test van de consumentenbond vind je hier
http://www.telfort.nl/media/200402p52_Test_Gsm-netwerken.pdf
Ook met betrekking tot de klantenservice ontlopen de providers elkaar niet of nauwelijks. Recent onderzoek van een onderzoeksbureau heeft aangetoond dat dat alle providers rond de 7 scoren, de 1 een paar tienden lager, de ander een paar tienden hoger.
En ik moet ook toegeven dat ik vind dat jij in ieder topic over T-Mobile altijd loopt te roepen dat Vodafone en KPN beter zijn. T meest irriterende is dat het het grootste deel van de tijd niet onderbouwd is.
Dat jij in het verleden slechte ervaringen met Telfort mbt opzeggen ivm gewijzigde algemene voorwaarden gehad hebt, en bij T-mobile jouw vriendin (al dan niet per ongeluk) direct op suspend is gezet omdat ze haar rekening niet kon betalen, betekend niet dat het slechte providers zijn. Dat betekend dat jouw ervaring met hen slecht is.
En het stugge van de Telfort Klantenservice ben ik het niet mee eens. Ok, misschien ben ik bevooroordeeld (ik werk er zelf), maar stug zijn we niet. Je hoef niet te zeuren om een oplossing, als die gevonden kan worden gebeurt dat ook.
Dezelfde ongefundeerde opmerkingen, puur gebaseerd op mijn ervaringen kan ik ook maken over het bedrijf waar jij werkt, eEn ook over Vodafone, en ook over KPN. Ik maak ze liever niet, puur omdat ze ongefundeerd zijn.
Het mooie van klachten is ook dat je ze veel vaker hoort dan positieve verhalen. Iemand die een klacht heeft verteld dat aan 10 mensen, een tevreden klant vertelt het aan 2 mensen. Dus dat jij meer klachten over T-Mobile en Telfort hoort is niet zo moeilijk. Wat overigens ook nog eens versterkt wordt door het feit dat KPN, Vodafone en Orange een zeer wijdverspreide winkelketen hebben, daar waar Telfort op dit moment 5 winkels heeft, en T-Mobile in Nederland 0. Klanten van deze 2 providers zul je dus relatief sneller zien dan klanten van de andere providers, als ze problemen hebben.