Toon posts:

Bootproblemen na verandering Bios Setup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb in mijn bios de Load High Performance Defaults aangezet. Helaas kreeg ik hier spijt van omdat mijn pc niet meer wou opstarten. Ik kreeg een boot failure. Ik ben erachter gekomen dat mijn 2 harde schijven op een of andere manier niet door mijn bios worden gedetecteerd. Moet ik nou mijn bios resetten, en zo ja kan iemand mij dat in het kort uitleggen met die jumpers. Of zijn mijn harde schijven of MoBo nu kapot. :'(

Pc Specs:
Mobo = MSI 865PE Neo2-PFS D.C. SATA PS
Proc = Intel P-4 3GHZ 1mb/800 BOX
Harddisks = 2x Hitachi Deskstar 7K250; 160GB 8mb 7200rpm sata
Mem= 2x Kingston 512mb PC-400 DDR

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-08 20:52
Ik denk niet dat er iets kapot is...
Gewoon even de stroomkabel uit de PC halen, dan een keer op de power-knop drukken (om reststroom weg te sluizen) en dan het BIOS-batterij een half minuutje eruit laten.

Batterij weer terug, stroomkabel erin, pc aanzetten alle BIOS-instellingen weer goed zetten.

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04 14:19

Goliath

hi ho silver... away

Bij je mobo zit als het goed is een manual, daar staat precies in hoe je "Clear CMOS" kunt doen. Je instellingen worden dan gereset.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Geen DOC, move DOC >> PMG :)

Zie ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter overigens, en lees je handleiding zodat je weet hoe je een CMOS reset moet doen.

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb het gelezen in mijn manual. Alleen het wordt wat onduidelijk uitgelegd. Moet ik nou de jumper even verplaatsen naar de ander en meteen weer terugzetten en dan computer aanzetten. Of moet ik nadat ik de jumper heb verplaatst de computer opstarten. Dan pc weer uit doen. De jumper weer verplaatsten en de computer opstarten en dan is ie gereset.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Maakt niet uit :)

Verwijderd

Normaliter doe je het volgende:
zet de pc uit
zet de jumper in de stand waarin volgens je manual de BIOS gereset wordt
zet de pc aan en wacht eventueel tot je machine geboot is (voor zover dat uberhaupt al kan, het kan eerder maar dan weet je tenminste zeker dat je lang genoeg gewacht hebt ;) ).
Zet je pc uit
zet de jumper terug en zet de boel weer aan en ga je BIOS in

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04 14:19

Goliath

hi ho silver... away

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 12:19:
ja ik heb het gelezen in mijn manual. Alleen het wordt wat onduidelijk uitgelegd. Moet ik nou de jumper even verplaatsen naar de ander en meteen weer terugzetten en dan computer aanzetten. Of moet ik nadat ik de jumper heb verplaatst de computer opstarten. Dan pc weer uit doen. De jumper weer verplaatsten en de computer opstarten en dan is ie gereset.
Even verplaatsen (als je je pc hebt uitgeschakeld) en weer terugzetten. That's it.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt kga het proberen

Verwijderd

Topicstarter
Nee kheb hem al 2x gereset, maar hij blijft de harde schijven niet herkennen. Wat nu?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het linkje van Remy doornemen en hier de resultaten posten: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Een beetje inzet en medewerking van jouw kant wordt hier wel verwacht. Het is niet de bedoeling dat we jou stap voor stap in Jip&Janneke taal gaan uitleggen wat je allemaal moet doen. Zie ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) ;)

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 24-09-2004 13:31 ]

• Vinnie84
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-08 12:33
Kan je niet gewoon "Load Fail-Safe Defaults" kiezen in je bios? Misschien dat dat werkt. Staat je s-ata controller niet gewoon gedisabled??
Pagina: 1