Toon posts:

VGA -> Scart adapter: waar te koop?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.837 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-03 17:30
Op internet heb ik twee verschillende schema's gevonden om een VGA -> Scart connector te bouwen.
http://www.epanorama.net/circuits/vga2rgbs.html
http://www.nexusuk.org/projects/vga2scart/

Maar, weet iemand waar ik zoiets in de winkel kan kopen? Zelf ben ik niet zo elektronisch onderlegd en uit de winkel zien de kabels er toch vaak wat mooier uit en zijn ze beter gesoldeerd. Met Google heb ik zelfs in Duitsland niets kunnen vinden.

Verder, als het niet in de winkel te koop is, welke van de twee schema's is beter?
De eerste is wat complexer, maar is die ook beter?

Di alles is natuurlijk om een htpc op de tv aan te sluiten. Het gaat om een Linux pc, dus de modelines heb ik onder controle (zie hier: http://www.sput.nl/hardware/tv-x.html). De kwaliteit van een RGB signaal zou een stuk beter zijn dan van S-Video, vandaar dat ik dit prefereer boven een tv-out kaartje.

Anoniem: 30670

het merk Realcable maakt deze dingen.
Zoek hun website en leveranciers/importeurs en voila...
beetje werk verzeten hey ...tjop tjop.

meer zeg ik niet

[Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 24-09-2004 20:55]

Anoniem: 44568

[...]deleted[...]
Kabels van http://www.elektronica-online.nl/ zijn NIET RGB compatible :/
Zie ook: Anoniem: 44568 in "rgb -> scart geeft geen beeld"

Je moet dan nog wel met Powerstrip aan de gang om een Scart compatible signaal uit te spugen ;)

[Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 18-10-2004 20:41]

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Is er dan ook een linux-versie van Powerstrip?

Trouwens, leuk dat ik dit niet wist. Misschien een optie voor mij in de toekomst. ;)

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:59

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Is de female versie dan niet bedoeld om een dvd-speler oid op je monitor aan te kunnen sluiten?
(oh nee dat kan alleen via componentuitgang, dat progressive scan, niet via scart, of wel?)

waar zou je anders de female versie voor moeten gebruiken dan? ze zijn niet hetzelfde aangesloten

www.nintendocasemods.com

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06-2019
ik ben net zelf zo'n schakeling aan het maken.
Als ze af is post ik wel hoe het moet en hoe het juist werkt.
eff wachten dus.

Tis om in te bouwen in een Lege VHS recorder :Y)

• Digital-DNA

Digital-DNA

hoe bedoel je inbouwen in een lege VHS recorder? (ikke niet snap jij daarmee bedoelen)

www.nintendocasemods.com

• DeNB3rt
Wel, je hebt een doodgewone VHS recorder (bij mij een dooie)waar je alle elektronica uithaalt, en daarin ga ik een pc inbouwen met een TV kaart om Films op te nemen en af te spelen. _/-\o_

• Digital-DNA

Digital-DNA

aha,
maar dat staat wel redelijk los van de kabel waar we het hier over hebben (jou reactie deed vermoeden dat je die in je vcr wilde bouwen)

trouwens moet je wel een hele dikke vcr hebben gehad om je pc in kwijt te kunnen lijkt mij (of niet soms?)

www.nintendocasemods.com

• DeNB3rt
Nee, een dikke vcr is niet nodig (als alles volgens plan verloopt natuurlijk)
Je kan er een plankje inbouwen van een mini pc,hd erin,dvd recorder,...
Maar dan heb je natuurlijk het probleem met je TV kaart, dus ik zal een dubbelzijdige print moeten etsen om de TV kaart 90° te kunnen kantelen zodat alles netjes in een standaard VCR past.

Je zegt dat het bericht ivm kabel hier niet past, het past hier net wel,want ik moet ook zo'n kabel maken, en mijn eerste print dat ik net getest heb werkt dus niet :'(
Ik zal morgen es de IC's vervangen en zien of hij het dna wel doet :9

• Digital-DNA

Digital-DNA

wel de software (powerstrip) helemaal goed ingesteld?

www.nintendocasemods.com

Anoniem: 103869

Vraagje:

Ik wil een oude computer (celeron 500, onboard video) als divx-speler in de woonkamer bij de tv zetten. Nu zit er geen agp-slot op die comp, en ook geen tv-out. Pci-kaart (ati) met tv-out kreeg ik niet aan de praat,

- Is die kabel die euss voorstelt (vga-> scart) goed voor mijn situatie, en krijg ik divx films op deze manier goed op de tv?
- Moet ik een MALE of FEMALE kabel hebben?

Bedankt

Het werkt alleen als je videokaart composite sync ondersteund (of in de kabel een H/V sync combiner ingebouwd zit) én je met Powerstrip aan de gang gaat om de videotimings te verlagen naar PAL RGBcS standaards (zie oa ook hier: [rml][ HOWTO] ps one lcd in pc[/rml]).

Over welke kabel: ligt eraan waar hij in moet :P Mail de shop voor meer info, ook over evt. sync combiners/converters.

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 28-09-2004 11:42]

Anoniem: 103869

Bedankt, ik weet nu dat ik een male nodig heb, hij gaat van computer naar tv, dus die pinnen heb ik nodig,

Maar hoe weet ik of mijn (onboard) video kaart Composite sync ondersteund? Hoe ondersteunen 3 tot 4 jaar oude onboard video kaarten die in het algemeen?

En over dat powerstrip: Zolang je de nieuwste versie hebt zal dat toch altijd wel goed gaan, toch?

Maar hoe weet ik of mijn (onboard) video kaart Composite sync ondersteund?
Dat kun je testen met PowerStrip. Als je daar (of in je driver) geen optie hebt voor Composiet Sync dan kan je kaart het niet (of wordt iig je kaart/DAC niet herkend als zijnde ondersteund). Om dan aan Composiet Sync te komen heb je een klein stukje hardware nodig die de Horizontale en Vertikale Syncsignalen samenvoegd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
 -VS -------------------------+
                              |
                              |
        3k3 Ohm           |  /
        +-----+           |/
  -HS --+     +-----*-----|     BC 548 B
        +-----+     |     |\
                    |     |  \|         68 Ohm
                    |        -|     +-----+
                    |         *-----+     +----- -CS 0.3 Vpp
                    |         |     +-----+
                   +++       +++
                   | |       | |
           1k2 Ohm | |       | | 820 Ohm
                   +++       +++
                    |         |
  GND --------------*---------*----------------- GND
Hoe ondersteunen 3 tot 4 jaar oude onboard video kaarten die in het algemeen?
Dat zegt weinig, aangezien de techniek van composiet sync ouder is als de PC :+
Zolang je de nieuwste versie hebt zal dat toch altijd wel goed gaan, toch?]
Vaak wel.

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 14-10-2004 02:37]

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:08
Wat zijn die twee componenten waar geen waarde of naam bij staat onder de 3k3 weerstand ?

Weerstanden (de waarden waren door wat verkeerd knip/plak werk er vanaf gevallen :D) van 1k2 Ohm en 820 Ohm respectievelijk [zie edit].

Zie ook [rml]Sprite_tm in "[ HOWTO] ps one lcd in pc"[/rml] en [rml]euss in "[ HOWTO] ps one lcd in pc"[/rml] in die thread en deze site: http://www.nexusuk.org/projects/vga2scart/circuit

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 15-10-2004 20:26]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee