Toon posts:

[w2k]Wachtwoord wijzigen van andere gebruiker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij zijn bezig met de ontwikkeling van een netwerk voor een nieuwe school. Een wens is dat leraren wachtwoorden van leerlingen kunnen wijzigen, is hier een makkelijke manier voor? Ik heb wel het volgende topic gevonden:
[rml][ Win2003/ Exch2003] Webbased password change[/rml]
Misschien kan dat script aangepast worden zodat er gebruikers mee gewijzigd kunnen worden, maar toch blijf beveiliging een belangrijk isue.

Verder kan ik hier via google ook niks over vinden. Misschien bestaan er programma's die dit kunnen..

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Waarom leerlingen een eigen account geven? Waarom die leerlingen geen mogelijkheid bieden tot wijzigen password?

Ik heb dit ook inmiddels op basisschool afgeschaft en de leerlingen per klas in 1 groep gezet. (ik heb dus 8 groepen)

Misschien het overwegen waard :P

Je kan een scriptje bouwen met net.exe :)

Start >> run >> cmd [enter]
NET USER
[username [password | *] [options]] [/DOMAIN]
username {password | *} /ADD [options] [/DOMAIN]
username [/DELETE] [/DOMAIN]

[ Voor 5% gewijzigd door aReaRe op 24-09-2004 17:49 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Het punt hierbij is alleen dat alle leerlingen een aparte eigen map moeten hebben en een exchange mail account krijgen.

Het is dus geen optie om meerdere leerlingen op 1 account te laten inloggen.
Als het niet mogelijk is, is het jammer, maar ik weet dat dit met Novell mogelijk is maar met windows??

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 11:47:
Een wens is dat leraren wachtwoorden van leerlingen kunnen wijzigen, is hier een makkelijke manier voor?
De juiste manier:
Delegeren van de juiste bevoegdheden.
Aangezien je een AD draait (duh :+ ) heb je alle middelen al om via delegation je leraren enkel en alleen het "change password" bevoegdheid te geven voor de leerlingen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 11:16

mutsje

Certified Prutser

hoor ik delegate.....search delegate....found it [rml][ 200X] HOWTO: Delegeer rechten over een OU[/rml]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat zeg ik.
Gamma :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1