Toon posts:

Duron of Athlon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat kunnen jullie me aanraden, een Duron 700 of een Athlon 700? Is de Athlon het prijsverschil waard of gewoon de Duron overklokken?

Thanx

Verwijderd

Duron is goedkoop en simpel over te klokken, maar vanwege de huidige prijzen zou ik voor de Thunderbird 1000 gaan. Die kan je als je wilt en zoals ik gedaan heb nog naar de 1100 opkrikken en het is retesnel.

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

De athlon is het prijsverschil niet waard.

Hij is dan niet zoveel duurder, maar aan een Duron heb je genoeg, en die kan je hoger klokken zodat ie gewoon beter wordt dan de Thunderbird.

Don't You stare there, Operate!

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08 20:38
Hij is dan niet zoveel duurder, maar aan een Duron heb je genoeg, en die kan je hoger klokken zodat ie gewoon beter wordt dan de Thunderbird.
Hmm.. het is dat ik snap wat je hiermee wil zeggen, maar of dit nou een snuggere opmerking is?
NEwayz, Als je die extra 300 piek (give or take a little) toch nog ergens in je kontzak hebt zitten zou ik voor een TB gaan. en anders roeleert een Duron natuurlijk een PIII en nog met 2 handen op zn rug uit! Ofwel een Duron is gewoon een Tweakers zn droom come true.

Mind you, dat het koetje even hard graast op een Duron of TB, dus een duron will do just fine. ;)

Verwijderd

Duron 750 met Artic silver en lekker cooler (OCW Ofrio of Globalwin FOP-32 ofzo) kan 1000 Mhz halen .

Verwijderd

cpu van f 315,- (op hcc) en check snelheid
dus zeg ik DURON

Verwijderd

De TBird heeft meer cachegeheugen. Dus moet jij jezelf afvragen of je daar gebruik van gaat maken. De Duron is héérlijk over te klokken
Ik kan je zelfs vertellen dat onovergeklokt een PIII (ook veel cache; o.a. daardoor duurder) meer FPS eruitpomt bij UT in 1024x768 dan een Athlon.
Het enige wat ik hiermee wil zeggen is dat je je af moet vragen wat je met je proc gaat doen. X11 heb voor een D800 gekozen en die loopt heerlijk stabiel op 1045

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 22:39 schreef real_raichu70 het volgende:
Duron 750 met Artic silver en lekker cooler (OCW Ofrio of Globalwin FOP-32 ofzo) kan 1000 Mhz halen .
Haha, ben je aardig wat geld teveel kwijt geweest, een duron 650 kan dat ook, zonder artic silver en een iets goedkopere koeler.

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
het moge duidelijk zijn dat een tb 1000 sneller en stabieler zal zijn als een overgeklokte duron 700 die op 1000 loopt.
voor het prijs verschil zou ik het zeker niet laten daar ze al belachelijk laag in prijs zijn.en mensen die denken dat een als een duron op 1000 loopt en een tb die op 1000 loopt even snel is nou vergeet het maar 1000 is een getal en drukt een klok frequentie uit maar zegt verder niets.voor het echte zware werk zal een tb zeker de duron verslaan je denkt roch niet dat ze gek zijn bij amd of wel.

Verwijderd

het moge duidelijk zijn dat een tb 1000 sneller en stabieler zal zijn als een overgeklokte duron 700 die op 1000 loopt.
dat hangt er nog maar vanaf hoe die duron overklokt is. als de duron is overklokt met een hogere fsb zou het best kunnen zijn dat de duron in verschillende apps (vooral apps die niet zo heel veel cache gebruiken) gewoon een stukje sneller is.

Verwijderd

Kijk anders hier maar even voor de head to head.
http://www.athlonoc.com/duron_1.htm
http://www.athlonoc.com/dtb2_1.htm

:P Als je dit ziet ga je toch voor het geld gauw naar een Duron *D
Pagina: 1