Toon posts:

[OC] Athlon xp 3200+

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Specs:

Amd athlon XP 3200+
Asus nf7-s
2x 512mb PC3200 GeIL
GF FX5900xt

Temp:
case: 30+
CPU: 40+

------------------------------------------------------

Nou ben ik een beetje aan het overclocken. Maar hij wil niet erg. Is mijn geheugen nogal slecht overclockbaar ? Kan ik gewoon PC 4000 geheugen erin hangen ?

Of ligt het gewoon aan de CPU, want er is mij ook al verteld dat de XP3200 geen lekkere CPU is om over te clocken.

Ik heb al wat dingetjes door zitten nemen op het forum. Maar tis erg veel info. Kunnen jullie mij helpen met deze info filteren en dingen wat duidelijker maken voor mij ?

greetz,

Verwijderd

wat is niet ver?
en ja je kan er sneller geheugen in hangen. maar probeer eerst eens de timings van je huidige geheugen naar beneden tedoen, en misschien de v-core van de cpu omhoog doen?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik denk dat je een ABIT NF7-S bedoelt als moederbord, niet een Asus?
De Asus NForce borden heten namelijk de A7N8X-X en A7N8X Deluxe en A7N8X-E Deluxe.
Misschien is je mainboard gewoon niet zo goed overklokbaar.
Daarnaast is de 3200+ niet echt extreem overklokbaar, omdat de FSB voor een Athlon al aardig hoog staat.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Kunnen jullie mij helpen met deze info filteren en dingen wat duidelijker maken voor mij ?
Nee, GoT is geen forum van hapklare brokken :) Als je beginner bent, maar wel nieuwsgierigheid/inzet/moeite wilt doen om te leren overclocken, dan kan je beginnen met de DOC faq bovenaan dit subforum ;)

Mensen hier zijn heus niet te beroerd om te helpen, maar ga er eerst zelf mee aan de gang door jezelf in te lezen en DOCtermen eigen te maken. Succes :)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.