Toon posts:

Athlon64 ClawHammer met Crucial PC2700 geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ja, ook ik heb een system upgrade gedaan naar zoals ze mooi zeggen 64-bit computing, nu alleen nog een 64 bit OS maarja

Hetgeen ik vervangen heb is eigenlijk alles, behalve mijn gegeugen omdat ik al 2 keer 512 mb had namelijk Crucial geheugen (erg goed)

Mijn vraag is of het nu ECHT zoveel merkbaar performace verschil geeft als ik er 400mhz (DDR PC3200) op bijvoorbeeld CAS 2 instop van bv Corsair, ik heb hier een discussie met collega's over en die zeggen van wel, maar volgens mij valt dat namelijk best wel tegen. Ik heb uitvoerig getrest met Sisoft Sandra en ik haal een score van 2732mb/s met de heugen bandwidth benchmark, kan iemand mij zinvolle info geven please. ThanX

sys specs

AMD 64 3200+ ClawHammer @ 2250 mhz
Asus K8V Deluxe VIA K8T800 chipset
2 keer Crucial PC 2700 modules cas2.5 @ 187,5 mhz (effectief 375Mhz)
2 keer Hitachi SATA 160GB 8MB cache Harddisks (RAID 0 320GB)
SounBlaster Live 5.1
NEC ND2500 DVD Writer
Pioneer 120s DVD ROM
3Com Etherlink III PCI

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je vertelt ons helaas niet wat je allemaal wel niet met de PC doet. Als je alleen maar zit te tikken, surfen, mailen, dan zul je er niks van merken. Wanneer je zit te gamen, audio/videobewerken, dan zul je wel iets merken. Maar verwacht geen schokkende verschillen :)

Verwijderd

Topicstarter
Speel inderdaad VEEL games zoals FarCry, UT2004, DOOM3 e.d.

O ja ben vergeten mijn vidcard is ATI radeon 8500 (ja ik weet het ANTIEK) maar wordt binnekort vervangen voor een AX800XT :9

• vuurvliegje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-01 08:19
denk dat je zelf moet bepalen of je er het geld voor over hebt. Verschil zul je waarschijnlijk wel gaan merken in het laden van mappen in games. En je fps zal waarschijnlijk ook wel iets hoger worder.

Vuur(Vliegende)Vogel

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

R8500 is imo een grotere bottleneck voor je PC dan PC2700 geheugen :) Neem een volwaardig videokaart dat bij je PC past en kijk pas daarna naar een geheugenupgrade.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat d8 ik inderdaard ook al, mijn AX800XT komt eraan 8) :) :P :9~ Maarja die collega's zeggen dat het allemaal VEEL sneller word vooral als je grote maps e.d. moet laden in spellen met veel polygonen etc. Ik denk dat als die nieuwe kaart erin zit het zowiezo al een stuk beter draait, moet trouwens zeggen dat ik de score van het gehuegen ik nu gebruik zeer hoog vind (denk ik) normaal haal zo'n rond de 2GB/s ik haal 2.7GB/s toch lekker voor ddr 333 toch?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Met de RX800XT zal het inderdaad "VEEL" sneller worden. Echter niet "VEEL" met PC2700@PC3000 > PC3200. Maar wel "iets" ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 24-09-2004 11:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus kwa geheugen nix schokkends dus, behalve dan "schokerend" hogere benchmark ratings

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens ff voor de leuk, www.komplett.nl is de ENIGE die Crucial geheugen verkoopt hier in Nederland volgen mij. en zze zijn GOEDKOOP

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 12:16:
Trouwens ff voor de leuk, www.komplett.nl is de ENIGE die Crucial geheugen verkoopt hier in Nederland volgen mij. en zze zijn GOEDKOOP
www.icomputers.nl heeft ook crucial
Pagina: 1