[XP] Internet Explorer verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-04 12:18

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Voordat ik besloten heb hier een topic over te openen heb ik tijden lang de search gebruikt om te zoeken naar:
- ie verwijderen
- verwijder ie
- internet explorer verwijderen

Helaas lukt het me maar niet om dit gedaan te krijgen. Een keer vond ik een topic van een jaar oud en daar stond ook niet duidelijk in hoe het moest. Ik heb namelijk de grootste problemen met Internet Explorer. Om de paar minuten krijg ik een foutmelding en ook opent IE terwijl ik met firefox surf gewoon volledig geopende nieuwe vensters.

Ik heb maar besloten dat het nu wel welletjes was aangezien firefox ook goed werkt en dus moet internet explorer er maar af.

Kan iemand me hier mee helpen, dat zou heel fijn zijn :Y)

Verwijderd

Via windows onderdelen toevoegen/verwijderen in software van je configuratieschem.

Je kan IE niet helemaal uit XP trekken omdat IE door veel onderdelen van XP gebruikt wordt.

Je kan wel explorer.exe killen en zo een hoop IE functionaliteit ontlopen, maar dan zul je een ander programma moeten gebruiken zoals total commande.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 11:23:
Via windows onderdelen toevoegen/verwijderen in software van je configuratieschem.

Je kan IE niet helemaal uit XP trekken omdat IE door veel onderdelen van XP gebruikt wordt.

Je kan wel explorer.exe killen en zo een hoop IE functionaliteit ontlopen, maar dan zul je een ander programma moeten gebruiken zoals total commande.
explorer.exe killen houd ook in dat je niet alleen je Verkenner etc kwijt bent, maar ook je taakbalk. Da's nou niet echt handig :)

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 11:23:

Als ik het via software toevoegen en verwijderen doe dan verwijdert hij alleen de icoontjes en dan krijg ik nog al die irritante schermpjes :S. Wat is total commande precies dan?

Verwijderd

Hum IE=Windows

wil je IE weg hebben dan moet je een format doen en een ander OS erop zetten :+

Ga maar eens naar windows verkenner, prullenbak, deze computer en waar het al niet meer mogelijk is en tik bijvoorbeeld eens in www.tweakers.net :P

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 11:28:
Hum IE=Windows

wil je IE weg hebben dan moet je een format doen en een ander OS erop zetten :+

Ga maar eens naar windows verkenner, prullenbak, deze computer en waar het al niet meer mogelijk is en tik bijvoorbeeld eens in www.tweakers.net :P
Ik begrijp dus dat het niet kan maar kan ik ie dan op nan-actief zetten voor internet ofzo zo dat hij daar ondanks de pop-up killer niet meer telkens nieuwe vernsters opent?

Verwijderd

Firefox bij opstarten laten controleren of het de standaard browser is? En bij 'software' ergens heb je ook verschillende opties om het e.e.a. in te stellen dacht ik.

Verder heb ik er nooit last van. Controleer eventueel nog op spyware en ook belangrijk om te weten is dat je alleen windows update kan doen met IE.

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 11:41:
Firefox bij opstarten laten controleren of het de standaard browser is? En bij 'software' ergens heb je ook verschillende opties om het e.e.a. in te stellen dacht ik.

Verder heb ik er nooit last van. Controleer eventueel nog op spyware en ook belangrijk om te weten is dat je alleen windows update kan doen met IE.
Firefox is al mijn standaard browser en ik gebruik ie nergens meer voor en toch opent hij daar tal van pop-ups. Hoogst irritant want als ik bezig ben met school dan opent hij zo'n pop-up en dan moet ik die eerste weer afsluiten voordat ik verder kant typen in word :(

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Wat dacht je er van om dan eens op spyware te scannen? Er is een speciaal forum voor dus ik hoop dat je daar goed uit de voeten kunt.

Verwijderd

Januszjes schreef op 24 september 2004 @ 11:36:
[...]

Ik begrijp dus dat het niet kan maar kan ik ie dan op nan-actief zetten voor internet ofzo zo dat hij daar ondanks de pop-up killer niet meer telkens nieuwe vernsters opent?
Je explorer iconen verwijderen is easy. Dat doe je gewoon via rechtermuisknop op desktop -> eigenschappen en dan het 2e tabblad als ik me niet vergis.
Maar wil je nou dat mensen geen toegang hebben tot de browsefunctie of gaat het echt om het feit dat je je ergert aan IE.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Dit document staat op de site van Microsoft en heet "How to Uninstall Internet Explorer 6"

http://support.microsoft....n-us;293907&Product=ie600

Na 10 sec. zoeken gevonden.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Misschien handig om naar deze website te gaan:

http://www.tweakxp.com

Staan wel leuke dingen tussen...

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-04 15:10

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 14:53:
Misschien handig om naar deze website te gaan:

http://www.tweakxp.com

Staan wel leuke dingen tussen...
Kijk eerst wat beter voordat je post. Hier staat beschreven hoe je IE 6 weghaalt, en terugkeert naar een oude versie.

m.a.w. IE is nog steeds aanwezig 8)7

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

"af en toe een popup terwijl ik in Word type" klinkt inderdaad als spyware... daar zou ik maar eens op checken. Spyware gebruikt juist vaak expres IE ipv Firefox oid... met IE kunnen ze meer en meer "klanten" bereiken...

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 11:34
idd controleer op spyware/virussen. Draai je een firewall? Ook een hacker kan je computer zijn binnengedrongen en kan bezig zijn jou te pesten dmv ie vensters. Een andere verklaring kan ik niet verzinnen (als firefox idd je standaardbrowser is. Is ie je standaardbrowser kan ik me er enigzins iets bij voorstellen). IE gebruik ik ook nooit en ik heb nooit dit soort problemen.

Gebruik spybot/adaware (gratis) en een virusscanner (avg of zo, die is gratis). Als firewall kun je de ingebouwde windows firewall (wXP sp2) gebruiken of de gratis zonealarm.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

stefan001 schreef op 24 september 2004 @ 15:55:
idd controleer op spyware/virussen. Draai je een firewall? Ook een hacker kan je computer zijn binnengedrongen en kan bezig zijn jou te pesten dmv ie vensters. .
Als ie daadwerkelijk gekraakt is heeft de "dader" wel wat beters te doen als de clueless enduser te pesten met openen van IE vensters.
Das namelijk counter-productive.
Als je $user niet eens laat merken dat zn bak gekraakt is kun je 'm veel langer als zombie of relay host gebruiken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Nebula M31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:28

Nebula M31

prutser op microschaal

in Controle Panel -> Add/Remove Hardware kijkt, staat er (iig bij mij) een button van "set programm access and defaults", hier kun je onderdelen van windows uitschakelen en een ander programma als default aanzetten.

Zo heb ik mijn IE uitgezet en ook mijn Windows Media Player.

Evolutionair Geneticus

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nebula M31 schreef op 24 september 2004 @ 17:21:
Maar dan staat er nog steeds een brak werkende IE op het systeem.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Bedankt voor alle replies, ik zal er eens een strenge en goede firewall opzetten. Op spyware scannen heb ik namelijk al gedaan.

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Draai nu een half uurtje Zone Alarm en heb er tot nog toe even geen last meer van. Als ze weer komen meld ik het wel weer. Bedankt allemaal!

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 11:34
Januszjes schreef op 24 september 2004 @ 20:48:
Draai nu een half uurtje Zone Alarm en heb er tot nog toe even geen last meer van. Als ze weer komen meld ik het wel weer. Bedankt allemaal!
Graag gedaan. Ook al was het misschien niet een hacker, toch is een firewall noodzakelijk voor iedere pc die met het internet verbonden is.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 11:59
Waar je ook eens naar kan kijken is Litestep. Litestep is een shell vervanger voor explorer. Zodoende kan je volgens mij je IE ook helemaal uitschakelen.

Hail to the king baby!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Nebula M31 schreef op vrijdag 24 september 2004 @ 17:21:
in Controle Panel -> Add/Remove Hardware kijkt, staat er (iig bij mij) een button van "set programm access and defaults", hier kun je onderdelen van windows uitschakelen en een ander programma als default aanzetten.

DOMMERDANDOM |:( |:(

[ Voor 27% gewijzigd door Bornin op 17-11-2004 11:42 ]

Non taken

Pagina: 1