Toon posts:

Draadloze Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even in navolging op mijn vorige bericht (die inmiddels gesloten is):

Ik heb even onderzoek gedaan naar draadloze routers, maar kan niet duidelijk opmaken of het wel altijd nodig is om één PC WEL BEDRAAD aan te sluiten op de router. Soms staat het er wel specifiek bij, soms niet? Dit heb ik namelijk liever niet, maar ik begrijp dat ie ook geconfigureerd moet worden.. Is er een router die volledig onafhankelijk kan opereren als DHCP Server?

Alvast bedankt voor de input!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:14
Volgens mij kan dat wel. Je zal hem denk ik wel eerst met een bedrade pc moeten configureren maar daarna kan hij gewoon draadloos fungeren volgens mij. :)

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11-2025

LocalJoost

plaatje hieronder

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 10:52:
Even in navolging op mijn vorige bericht (die inmiddels gesloten is):

Ik heb even onderzoek gedaan naar draadloze routers, maar kan niet duidelijk opmaken of het wel altijd nodig is om één PC WEL BEDRAAD aan te sluiten op de router. Soms staat het er wel specifiek bij, soms niet? Dit heb ik namelijk liever niet, maar ik begrijp dat ie ook geconfigureerd moet worden.. Is er een router die volledig onafhankelijk kan opereren als DHCP Server?

Alvast bedankt voor de input!
Ik heb zelf een linksys WRT54G routertje. Deze kan gewoon als DHCP server werken, en heeft behalve voor de 1e keer configureren geen draadje naar een pc nodig! Helemaal draadloos dus :D

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-05 17:57
het is absoluut niet nodig om een pc bedraad aan je draadloze router te hangen.
ook de configuratie kan meteen via je draadloze adapter.
ik heb bij een paar vrienden goedkope sweex modem/router/draadloos alles in 1 apparaatjes geinstalleerd en zelfs deze goedkope doosjes kunnen het en werken prima!

Google Pixel 9 Pro XL || Pixel Watch 3 || BMW iX3 High Executive

Verwijderd

Bedraad is niet nodig in eerste instantie, maar als je de instelling verneukt op de router en je komt niet meer online dan zul je em wel ff aan een draadje moeten hangen om e.e.a. recht te zetten.

Of de router resetten uiteraard. Heb je tenminste weer iets in te stellen :*)