[case studie]Op stage...

Pagina: 1
Acties:

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Hoi,

ik zit nu op mijn stageplek, en ik heb de opdracht gekregen om te gaan brainstormen over een nieuwe site voor het bedrijf en de eShop die ze verkopen daar een geschikte leaflets voor maken en catalogus.

Nu is dat opzich niet zo een probleem.. maar ik heb aardig wat moeite met het vinden van bijvoorbeeld een slogan, bijpassende afbeeldingen voor het werk wat ze doen..

ik zal even bijvermelden dat het een bedrijf is die websites maakt, voornamelijk daarbij eShops aflevert.

Nu moet ik daar dus een aardig design voor maken..

Mijn probleem ligt op het voorbereidend werk. Omdat ik aardig kan photoshoppen en een beetje kan ontwerpen is dit mijn huidige taak.
Alleen ik heb verder geen opleiding of ideen over brand-consultancy of echt een goede oplossing zoeken voor dit soort dingen. Er zit ook een redelijk tijdsdruk achter aangezien er wat dingen naar de drukker moeten binnenkort.

Ik vraag niet om hulp bij brainstormen, al is dat wel makkelijk B)
maar hoe kan ik het beste hiermee te werk gaan?

alvast bedankt

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Nou, nu ben ik geen volleerd reclamemaker, maar zo heel ingewikkeld kan het toch niet zijn?

Schrijf eerst eens voor jezelf op wie de klant is, wat de klant wil. Wie de klant probeert te bereiken, haar motto, instelling whatever.

Ga daarna eens brainstormen over wat kernwoorden en dan floept er vaak vanzelf wel iets uit.

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:28
Gitaarwerk schreef op 24 september 2004 @ 10:08:
ik zal even bijvermelden dat het een bedrijf is die websites maakt, voornamelijk daarbij eShops aflevert.

Nu moet ik daar dus een aardig design voor maken..
Ik vind het vrij apart dat jij op je stage dat moet gaan doen, waar het bedrijf juist heel goed in is. Ik snap niet dat ze deze belangrijke taak aan een stageplek toekennen?

Maargoed, de stappen die in de post boven mij zijn genoemd zullen je een eind op weg helpen.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
Je wilt dus weten hoe je het beste je werk kunt voorbereiden :?

Snap niet echt welke richting je op wilt met dit topic. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Ik neem aan dat ze al een huisstijl hebben.
Je kunt erg goed betekenissen en bedoelingen uit een logo of zelfs uit een aantal kleuren halen.

Voorbeeldje: geel en groen is veel minder high-tech dan grijs en blauw. geel en groen wil persoonlijker overkomen dan grijs en blauw. geel en groen lijkt "onprofessioneler" etc. etc.
Als je hier vormen bij hebt (in de vorm v.e. logo oid.) dan wordt dit alleen maar gemakkelijker.

Hieruit kan je dus al heel goed een sfeer creeren die je in de website wil gaan gebruiken.
Verder uiteraard zaken als doelgroep en wensen van de doelgroep in de gaten houden.

Verder zou ik niet zo zeer vasthameren op hetgeen de klant wil, aangezien jij het beter weet dan de klant zelf. Als je goed kunt beargumenteren waarom je bepaalde dingen anders doet dan eigenlijk de bedoeling van de klant was, dan hoeft dit geen probleem te zijn.
Laat je hierdoor dus niet belemmeren en denk eerst vrijer dan het kader dat de klant heeft opgesteld. Later kan je altijd kleiner gaan denken.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik zou het tekst-schrijven overlaten aan copywriters als je een beetje pakkende tekst wil en geen standaard meuk-tekst. Die zijn er voor om teksten te schrijven en zo duur is een freelance copywriter ook weer niet. Dat besparen ze wel door jou de layout te laten doen :D

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
:o Oscar toch :X

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Ik heb zelf aangegeven dat ik wat meer het ontwerpen doen..
het is een it bedrijf die zich wat minder op de layout let.. je kent het wel..

Daarnet even een gesprek met een klant gehad waarbij ik ovo rhun de layout moest maken. Dat is aardig goed gelukt.. maar ik vond dat een redelijk mooi onderwerp.

Het is een bedrijfje van 2 man waar 3 stagaires werken B) hehe.. we krijgen er wel voor betaald ook.. anyway.. alles is heir goedkoop behalve de ruimtes en computer ;)

even back on topic..

geel/groen is nou juist i wat ze als huisstijl kleur hebben. Verder als logo hebben ze wat aardig simpels.. niet dat dat erg is.. verder is er als huisstijl een computerscherm (tft) te zien.. en logo en een beetje poepkleur bruin/geel/groen..

de teksten zijn niet het belangrijkst op dit moment. Dus dat hoeft niet noodzakelijk... Ik vind het persoonlijk alleen maar leuk.

verder vind ik dat oscar wel gelijk heb ;)

maar aan dit topic heb ik al aardig wat.. ik ga aan de slag!

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1