Toon posts:

[excel] hulp nodig bij excel loopupfunctie!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen mensen,

Ik zit nu bij een verplichte :r computercursus en vandaag moeten we excel afronden. Dus een eindtoets. Het begin was heel easy, gewoon van die standaarddingen. Maar nu kom ik iets tegen waar ik nog niks van snap en zo snel ook niet in het boek terug vind, namelijk de lookupfunctie

Ik zal de vraag en het excel-stukje even overtypen en dan hoop ik dat jullie me kunnen helpen:

* Welke 3 loopuk-functies zijn er?
* Maak een loopuk-functie die aan de hand van een op te geven nuts_code de bijbehorende naam van een regio opzoekt. Welke lookup-functie gebruik je en waarom?
*Maak daarna 2 lookupfuncties die aan de hand van dezelfde nutscode het bnp van het eerste en het laatste jaar berekenen.

NUTS_CODE NUTS1_NAME
11 SCHLESWIG-HOLSTEIN
12 HAMBURG
13 NIEDERSACHSEN
14 BREMEN
15 NORDRHEIN-WESTFALEN
16 HESSEN
17 RHEINLAND-PFALZ
18 BADEN-WUERTTEMBERG
19 BAYERN
1A SAARLAND
1B BERLIN
1C BRANDENBURG
1D MECKLENBURG-VORPOMMERN
1E SACHSEN
1F SACHSEN-ANHALT
1G THURINGEN
31 NORD OVEST
32 LOMBARDIA
33 NORD EST
34 EMILIA-ROMAGNA
35 CENTRO
36 LAZIO
37 CAMPANIA
38 ABRUZZI-MOLISE
39 SUD
3A SICILIA
3B SARDEGNA
41 NOORD-NEDERLAND
42 OOST-NEDERLAND
45 ZUID-NEDERLAND
47 WEST-NEDERLAND
51 VLAAMS GEWEST
52 REGION WALLONNE
53 BRUXELLES-BRUSSEL
71 NORTH
72 YORKSHIRE AND HUMBERSIDE
73 EAST MIDLANDS
74 EAST ANGLIA
75 SOUTH EAST
76 SOUTH WEST
77 WEST MIDLANDS
78 NORTH WEST
79 WALES
7A SCOTLAND
7B NORTHERN IRELAND
A1 VOREIA ELLADA
A2 KENTRIKI ELLADA
A3 ATTIKI
A4 NISIA
B1 NOROESTE
B2 NORESTE
B3 MADRID
B4 CENTRO
B5 ESTE
B6 SUR
B7 CANARIAS
C1 CONTINENTE
C2 ACORES
C3 MADEIRA

a1:b60

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 11:33

Maasluip

Kabbelend watertje

Ik neem aan dat je in de help op lookup zoekt en niet op loopup? De lookup functies staan best goed in de help van Excel beschreven moet ik zeggen.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
ja excuses ik bedoel inderdaad looKup :)
ik heb inderdaad de help bekeken, maar dan gaat het steeds fout.
ik had uit de help dit: =vlookup(A2:b60,2) maar dit gaat fout en zal wel helemaal fout zijn ingetypt

Verwijderd

Topicstarter
dus hoe vind ik aan de hand van een optegeven nutscode de bijbehorende naam van een regio?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 11:33

Maasluip

Kabbelend watertje

Er is ook een edit knop

Als je in de help kijkt zie je dat vlookup al minstens drie argumenten nodig heeft. Verder staat er in mijn help (Excel XP) een voorbeeld dat precies hetzelfde is als jou probleem, alleen is het een andere situatie.
(nee, ik ben niet zo behulpzaam als het om cursus/huiswerk gaat. Daar moet je iets van leren :P )

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Maasluip schreef op 24 september 2004 @ 10:27:
Er is ook een edit knop

Als je in de help kijkt zie je dat vlookup al minstens drie argumenten nodig heeft. Verder staat er in mijn help (Excel XP) een voorbeeld dat precies hetzelfde is als jou probleem, alleen is het een andere situatie.
(nee, ik ben niet zo behulpzaam als het om cursus/huiswerk gaat. Daar moet je iets van leren :P )
please dan kan ik naar huis. als je het hier uitlegt, dan sla ik het allemaal wel op.... :)

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 07:22
GoT is geen huiswerkhulp... maarre, de Excel lookup staat heel goed beschreven in de help. (Ik neem aan dat de wizard opzoeken is uitgeschakeld?) Begin eens zelf antwoord te geven op vraag 1: welke zoekopdrachten zijn er...

PS met vlookup (vert.zoeken) zit je wel in de goede richting, maar kijk nou eens naar de argumenten die je mee moet geven...
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 10:19:
ik had uit de help dit: =vlookup(A2:b60,2) maar dit gaat fout en zal wel helemaal fout zijn ingetypt

[ Voor 47% gewijzigd door JeroenG op 24-09-2004 10:38 ]

Pagina: 1