[MySQL] Kan niet connecten aan MySQL server met Contr center

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik kan met behulp van het control center van MySQL niet connecten aan een MySQL server in het netwerk. Ik heb op de betreffende server een user aangemaakt met toegang tot databases. Tevens heeft deze een password.
Als host heb ik de server opgegeven bij deze user.

Bij het control pannel op die andere pc heb ik dus de host opgegeven. De server dus. Als user en pass de voorgaande gegevens. Nu wil ik gaan connecten en krijg ik de volgende error. Hiermee is wel duidelijk dat er een SQL server op deze pc draaid. Ik kan hem alleen niet benaderen?:

[Master@Br_nt40:3306] ERROR 1130: Host '100.1.1.18' is not allowed to connect to this MySQL server

Wat doe ik fout. Het draaid op een NT4 server. De client is een Win98. Ik gebruik de laatste stable release van MySQL en de laaste versie van het control centre voor windows.

Kan iemand me helpen. Want ik loop een beetje vast en op GoT gebruikt niemand dat beheer lijkt wel! Dus daarom kan ik niks erover vinden.

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
Blijkbaar mag je niet connecten van die host met die user.

Je moet dat instellen bij uw permissions hoor. Je kan daar instellen met welke gebruiker je mag connecten op welke database vanaf welke host.

Because Great minds Think alike

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Dus als ik bij user aangeef op de server "%" dan mag iedereen maakt niet uit welke client connecten aan de server.

Nu staat er namelijk daar dat bij host "100.1.1.1" dit is de server zelf.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:14

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Het heeft vooralsnog weinig met programmeren te maken; je krijgt het niet voor elkaar om MySQL goed te configureren.
Vandaar naar Software Algemeen
>> Software Algemeen

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo