Ik heb een tabel met daarin een aantal rijen en een aantal kolomen. Ik wil de als ik met de muis over een rij beweeg deze hele rij een andere kleur geven. Dit lukt wel door tijdens de mouseover op de rij de hele rij een andere backgroudColor te geven maar nu komt het. De linker kolomen hebben een class voor een bepaalde achtergrond kleur en text eigenschappen. De rechter kolomen weer een andere. Zonder deze classes op te geven werkt het. Zodra ik de classes toevoeg wil de achterground kleur tijden mouse over alleen nog maar veranderen indien ik dat op de cell doe en niet op de rij.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen.
Gebruikte scripje:
Stukje van de tabel:
Ik heb geen idee hoe dit op te lossen is
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen.
Gebruikte scripje:
JavaScript:
1
2
3
4
| function rowStyle(obj,color, cursor) { if(cursor != '') { obj.style.cursor = cursor; } obj.style.backgroundColor = color; } |
Stukje van de tabel:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <table cellpadding="3" cellspacing="0"> <tr class="gebTopTR"> <td class="gebTopTD">Etage</td> <td class="gebTopTD">Kamer</td> <td class="gebTopTD">Capaciteit</td> </tr> <tr onMouseOver="rowStyle(this,'#ffcc99','hand');" onMouseOut="rowStyle(this,'transparent','');"> <td class="gebTD">5</td> <td class="gebTD">5.14</td> <td class="gebTD">16</td> </tr> <tr onMouseOver="rowStyle(this,'#ffcc99','hand');" onMouseOut="rowStyle(this,'transparent','');"> <td class="gebTD">5</td> <td class="gebTD">5.17</td> <td class="gebTD">2</td> </tr> </table> |
Ik heb geen idee hoe dit op te lossen is