Toon posts:

login script php mysql

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
~beste tweakers.! :P

heb een fvraagje ik ben bezig met een login script aan t maken. voor een website.
\maar ik wil dat er verschillende users komen.

een admin user die alles kan
en een normale gebruikers zeg maar.

nu wil ik dat als een admin in logt hij meer dingen mag zien op een pagina ..
en als een gebruiker inlogt niet alles mag zien>>

weeet iemand hoe je dat het best kan doen>

moet je dan 2 tabellen maken 1 met admin en 1 met users..
en dan laten controlleren in die tabellen en als het overeenkomt met bijvoorbeeld admin gebruiker dat ie door wordt gewezen naar een andere pagina..

heb ff hulp hier meee nodig tahhxnss

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Als je de gebruikersrechten enkel op 2 niveau's gaat implementeren, dan is het misschien handig om alle gebruikers in 1 tabel bij te houden. Maak gewoon een veldje bij in de tabel en noem deze isAdmin (of iets dergelijke). Als dit op 0 staat is het geen admin en op 1 bijvoorbeeld wel.

In je applicatie stop je bijvoorbeeld de gebruiker en zijn id in de sessie. En dan ga je gewoon een check doen met simpele if/else constructies.
code:
1
2
3
if(isAdmin == 1){
  // hier stop je dan de links/text die enkel de administrator mag zien
}

Deze reply heb ik enkel maar bedoeld om je op weg te helpen, dus je zal voor jezelf wel nog wat moeten uitmaken hoe je het precies wil gaan implementeren...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Zie boven. :)

Verder zijn er op Internet genoeg tutorials te vinden welke inloggen en rechten behandelen :) Ook met de search hier op GoT moet je wel een en ander kunnen vinden. :)

Zoals het er nu uit ziet. zie ik geen enkele zelfwerkzaamheid terug in je post. :) Het komt over alsof je je vraag neer zet, beschrijft wat je wilt en er van uit gaat dat anderen jouw probleem gaan uitleggen voor je :) Daar is Programming & Webscripting niet voor bedoeld. :)

Zie ook: P&W FAQ - De "quickstart" :)

Deze gaat daarom dicht :)

[ Voor 5% gewijzigd door gorgi_19 op 24-09-2004 10:07 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.