Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Adware] Lastige toolbars

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Een oom van mij heeft de volgende 2 toolbars in Internet Explorer en komt er zelf niet van af:

Afbeeldingslocatie: http://131.155.227.37/temp/peter/toolbars.jpg

Dus die toolbar direct onder de URL en de toolbar in het Start menu. Is er iemand die deze toolbars herkent en weet hoe ze te verwijderen zijn? Hij heeft hijackthis gedraaid, dit is de log file. Helaas kan ik moeilijk zelf meer informatie krijgen aangezien hij een paar honderd kilometer verderop woont.

[ Voor 7% gewijzigd door Stamgastje op 24-09-2004 03:06 ]

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11 16:46

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Die bovenste is lop.com, kun je met veel pijn en moeite met ad-aware wegmeppen, maar het is sneller om er ff op te rechtermuizen, hun homepage in te laden via dat menu, en dan in hun help-sectie ff de uninstaller te downloaden.
Die ander ken ik niet, maar een combinatie van ad-aware, en spybot zou toch voldoende moeten wezen om het weg te krijgen

[ Voor 1% gewijzigd door Hans.Solo op 24-09-2004 08:57 . Reden: Typo's gefixed ]

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:49
Die onderste staat volgens mij gewoon tussen de Software op je computer en kan je uninstallen.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:07

chromeeh

the Gnome

BarôZZa schreef op 24 september 2004 @ 09:01:
Die onderste staat volgens mij gewoon tussen de Software op je computer en kan je uninstallen.
En daarna ff heel je pc scannen met:
- Ad-Aware (settings: all files, inc archives, scan setting: Full system scan)
- Spybot Search & Destroy

Eventueel nog met SpySweeper en PestPatrol :)

Daarna ff alle loze reg. keys opruimen met Reg Supreme o.i.d.

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:44

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als je dat hebt gedaan kan je beter die log hier compleeet pasten :)

Druk ook eens op je rechtermuisknop op je normale takenbalk. Dan zie je vaak hoe ze heten :) en dan kan je die gecombineerd met je hijackthis log verwijderen. Daarna ook de restanten verwijderen in het register (als ze niet zijn verwijderd).

Kijk ook tussen configuratiescherm - software.
en haal alle .exe's en bestanden die je niet vertrouwd door de Jotti-scan

Deze kunnen eruit, nadat je ze hebt gescand met de jottiscan, voor eventuele foutjes van mij :):
code:
1
2
3
4
C:\WINDOWS\STARTER.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\INTERNAT.EXE
C:\PROGRAM FILES\MULTIMEDIA HOTKEY PROGRAM\HCLIENT.EXE
C:\PROGRAM FILES\SAVEANTEBONE\DEFAULTCLOCK.EXE
code:
1
2
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ddxhgokmlvkvzdzzopzzo.com/
R3 - URLSearchHook: (no name) - {43F02779-6D88-4958-8AD3-83C12D86ADC7} - (no file)

code:
1
2
3
O2 - BHO: (no name) - {16028247-0CFA-3A9C-F01E-FD5A239C8E60} - 
O4 - HKLM\..\Run: [Multimedir KBD] C:\PROGRA~1\MULTIM~1\MMKBD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ModemUtility] mdsetspw.exe

[ Voor 24% gewijzigd door Outerspace op 24-09-2004 09:22 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

...en dan een browser installeren waarbij dit soort ellende niet zomaar geinstalleerd wordt...

Verwijderd

Ik gebruik al tijden Spywareblaster.
Dit programma integreert in je browser en houdt alle ellende tegen nog voor het op je computer zit.
Dat is natuurlijk beter dan een ad-aware die het eerst laat installeren en dan pas weghaalt.
Ik heb sindsdien geen last meer gehad van spyware en/of trojans.

Spywareblaster is freeware en is te downloaden van:

http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:17

Kappie

Tell me your secrets...

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 09:14:
...en dan een browser installeren waarbij dit soort ellende niet zomaar geinstalleerd wordt...
Windows XP SP2 bijvoorbeeld!

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Dank voor de hulp, het is mijn oom gelukt ze te verwijderen door het uninstallen van MSN Plus en door beide uninstallers van lop.com te draaien.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kwestie van lezen denk ik dan ;)

[rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.