[Win2k server\WinXP client] Roaming Profile delete geen file

Pagina: 1
Acties:

• Shifty-PK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05-2024
Beste Tweakers, B)

Ik heb hier een fijn Win 2000 Advanced Servertje staan met AD en hierop log ik in met een XP Pro client. Werkt allemaal ok behalve het volgende:

Wanneer bestanden uit mijn Roaming profile verwijder, bijvoorbeeld een bestand op het bureaublad, dan verschijnt deze na het herstarten van de XP client opnieuw. Het is zelfs zo dat wanneer ik een leeg tekstbestand op het bureaublad hernoem dat na het herstarten dit hernoemde tekst bestand er staat, maar ook het "onhernoemde" tekst bestand er vervolgens ook weer staat 8)7

Ik heb bij group policy's enabled: "Copyen van zwervende profielen verwijderen uit cache". Vervolgens heb ik dubbelop de stappen het deze how to gevolgd:
[rml][ windows200X]Howto:roaming profiles & redirection & policies[/rml]
Het hielp niets.

Op de share op de server waarop de profiles staan heb ik de 'caching' ook uitgeschakeld.

Can somebody tell me what the **** is going wrong })

Ik zou het erg appricieren als iemand hier een oplossing voor heeft! _/-\o_

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je toevallig niet het recht op de profiles directory om bestanden te wissen? :)

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ik heb dit ook bij een klant, zwaar irritant, heb bij hun toen de server opnieuw gestart, toen was het opgelost.

• Shifty-PK
Had alle rechten voor de betreffende gebruiker uit wanhoop helemaal opengegooit.
dus dat werkt niet.

Ik zal die reboot truuc eens doen, hij staat alweer een poosjes aan.

Keep you updated...

// Edit

Helaas, heeft geen effect gehad. Ik heb het geprobeerd met bureaublad icoons te verwijderen en favorieten. NO GO :(

[ Voor 26% gewijzigd door Shifty-PK op 24-09-2004 11:38 ]

• Shifty-PK
Ohja, ik heb tevens de gebruikers account lokaal toegevoegd als Administrator.
Hierbij is de gebruikers account wel lid van het domein.

Afbeeldingslocatie: http://shifty.demon.nl/users/Shifty-PK/images/gebruikers.jpg

Dus de gebruikersnaam is Shifty-PK en het domein is PK_LAN
Dragolion is het lokale domein op deze pc.

Zou dit evt kunnen storen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kijk eens naar de effective NTFS permissions op de dirs op je Server.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Shifty-PK
BackSlash32 schreef op 24 september 2004 @ 16:57:
Kijk eens naar de effective NTFS permissions op de dirs op je Server.
Wat bedoel je hier precies mee?
Als ik via de xp client naar de dirs toe browse en naar de rechten kijk staan deze ook goed.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dat zijn Share ACLs.
dat is niet hetzelfde als NTFS ACLs op de volumes op de Server zelf.

Je hebt rechten op shares en rechten op de schijf of mappen die je shared.
Dat zijn 2 verschillende dingen hoor ;)

Als ik een NTFS ACL aanmaak met alleen allow-read op een directory en die vervolgens share met Full Control; wat gebeurt er dan?

[ Voor 59% gewijzigd door alt-92 op 24-09-2004 18:47 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Shifty-PK
Hmm het werkt!

Ik heb een hele nieuwe user account aangemaakt en de ouder verwijderd. Moest alles opnieuw instellen maar nu werkt het iig wel

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb het probleem ook wel eens gehad en ik zie het op m'n werk wel vaker. De oplossing was misschien een beetje vreemd. Eerst heb ik de lokale kopie van het profiel van mijn PC gewist, en daarna ingelogd zodat de netwerkversie weer naar de PC gesynchroniseerd wordt. Daarna heb ik de netwerkversie van het profiel gewist terwijl ik nog ingelogd was. Vervolgens ben ik uitgelogd zodat de lokale versie weer naar het netwerk gesynchroniseerd wordt. Daarna was het probleem verholpen.

Op die manier forceer je dat je profiel helemaal from scratch weer gekopieerd wordt maar de instellingen toch behouden blijven.

Als die methode niet werkt, blijft plan B over: Gebruikersprofiel zowel lokaal als op de server verwijderen en dan weer inloggen. Je bent weliswaar al je persoonlijke instellingen kwijt maar je hoeft tenminste geen nieuw account aan te maken.

• Shifty-PK
Ok, hier ben ik weer...ik sta nu ff op koken

Wat een **** zooi toch, het werkt alweer niet!
Het vreemde is dat het in eerste instantie werkt, en dan na een paar uur/dagen niet meer.

Ok, zal het ff uitleggen.
Ik heb meerdere gebruikers aangemaakt, maar op dit moment heb ik het alleen met mijn eigen gebruikersnaam.

Ik heb dus roaming profiles, welke na het uitloggen hun profile synchroniseren met de profile op de server. In eerste instantie werkt dit goed.
Als ik lokaal de roaming profile verwijder en vervolgens inlog onder deze account dan haalt die netjes de profile van de server op.
Als ik ingelogd blijf en de betreffende profile op de server verwijderen en hierna weer uitlog wordt vervolgens het volledige profiel van de client naar de server gekopieerd, so far so good...
Maar wanneer ik vervolgens opnieuw inlog en wijzigingen aanbreng, zoals bijvoorbeeld een favoriet verwijder dan verschijnt deze na een reboot weer netjes terug in de favorieten lijst. Vanaf dat moment werkt die synchronisatie niet meer.

Gisteren heb ik na een reboot van de server het iets langer aan de praat gekregen en hield de server in eerste instantie wel de wijzingen bij, maar aan het einde van de middag hield die er alweer mee op en synchroniseerde die al dus niet meer.

Het gekke is dat het alleen met mijn gebruikers account voorkomt, en met een andere niet.

Ik ben toch al aardig ervaren met computers maar op dit soort momenten voel mij zelf zo'n noob omdat mijn pc geen dingen doet die die wel zou moeten doen, en het dus in eerste instantie wel doet maar later niet meer.

Kan iemand mijn uitleggen wat ik over het hoofd zie? _/-\o_
Pagina: 1