P4P800 Boot van CD probleem

Pagina: 1
Acties:

• IntelForce
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-12-2022
Hallo,

Ik heb nogal een vreemd probleem denk ik.
Ik heb een CD die kan booten vanaf mij laptop, thuispc1 en thuispc2. Maar op mijn PC niet. Maar met een ander bootable CD komt ie wel met het bericht "press any key to boot from this CD" te voorschijn. Dus de boot instellingen zijn okee. Heb ook de bios nog ff gereset via de jumper. En ook nog een oude CD-ROM speler aan gehangen en geprobeerd om de CD via deze te laten booten. Heb nu 3 verschillende CD-drives geprobeerd op mijn PC. Komt nog steeds NIET met het bericht "press any key to boot from this CD". Ook alle andere drives (HDD, DVD, ect) de kabels uitgetrokken en dan solo proberen te laten booten. Ook op een ander kabeltje geprobeerd. Ik heb de .bin nog op mijn HDD staan. Op 3 andere CD-Rtjes gebrandt. Ook met een andere brander gebrandt. Ook allemaal niet. Maar wel werken deze CD's op die 3 andere PC's. :? Op zo'n moment denk je "Ja wat kan het dan wel zijn?" Ik denk het moederbord dan. Heb hem naar de laatste bios update geflashed btw. (1.05)

Iemand een idee hoe ik toch kan booten vanaf die CD?

Specificaties systeem:

Intel Pentium 4 2.8E
ASUS P4P800 SE
1024MB DDR PC3200 RAM
NEC 1300A
Mitsumi CR-48XGTE
GeForce FX5950 Ultra 256MB
40GB 7200rpm Maxtor

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer het nogmaals te branden, maar dan ditmaal als "CD(Boot)" in Nero :)

[ Voor 41% gewijzigd door BalusC op 24-09-2004 07:51 ]

Verwijderd

ja, kijk gewoon ff onder windows (met nero ofsow) wat voor type cd het is...dan kun je ook zien of het een bootable schijf is of niet...en anders moet je met nero ff een boot-cd maken. Dan moet je wel de goede image hebben of met een .img bestand

• IntelForce
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-12-2022
Bedankt voor jullie hulp. Het is gelukt om de CD bootable te maken voor mijn PC. :)
Ik moest nog wel wat uitzoeken hoe ik precies een boot cd kan maken via Nero. Maar al snel kwam ik op een website die precies uitlegde hoe de Nero instellingen moesten staan. Ook moest de .img file in de .bin worden vervangen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

d:)b