[Malware?] NAV start na reboot niet meer automatisch op *

Pagina: 1
Acties:

• zwartemerel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 23:45

zwartemerel

uhm.. niets aparts te melden

Topicstarter
Hoi..

ik heb een probleem met norton,, 1tje waarvan ik echt zeg.. "hij is me baas" en dat zeg ik niet vaak :)

Op de pc draait WinXp zonder S-Packs en ook getest met XP met SP2

ik heb bij m`n pc norton 2004 en ook al systemworks 2004 geinstaleerd, maar ik krijg de virusscanner niet werkend, wanneer ik norton geinstaleerd heb is hij actief, kan ik hem openen, en kort gezegt PERFECTOS, maar zodra ik de pc opnieuw opstart, denk hij, doe het zelf maar, dan is de autoprotection uitgeschakeld, norton icoontje verschijnt niet naast de taakbalk klokje, en ik krijg hem niet weer ingeschakeld.

dus wat doe je dan,, jah ,, ik lees het in je gedachten, even format c: ff opnieuw instaleren en klaar...

dus niet... ik heb dat geprobeert, maar helaas zelfde probleem, de schijf van die pc is opgedeeld in 2 partities, c:\ en d:\ op de D:\ staat nix van symantec ofzo en is alleen maar in gebruik als backup/data schijf, daar staan de documenten enzo op, maar kan er volgens mij nix mee te maken hebben.

verdere vragen hierover stel ze maar, kan wel morgen middag worden als ik weer reageer want morgen druk dagje

Iemand een idee..ik ben er al een avondje zoet me geweest...

Henri

" O-) pc`s begin er nooit an O-) "

--->--> www.zwartemerel.nl <--<---

• zwartemerel

zwartemerel

Topicstarter
ik heb bij m`n pc norton 2004 en ook al systemworks 2004

Niet tegelijk natuurlijk, norton of systemworks waar norton geintergreerd zit

en het zijn legale cd`s

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Van de week bij me ma ook zoiets geks meegemaakt. Na een hoop gehannes bleek het in de Creative software te zitten van haar SoundBlaster Audigy.

Zorg dat er geen Creative software automatisch wordt opgestart, makkelijkst is om alles in msconfig dat begint met 'CT' (Creative Technologies) uit te vinken.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:51

chromeeh

the Gnome

Even een hele domme vraga maar is je netwerk kaart goed geinstalleerd :?
Want Symantec heeft het erg moeilijk als je een netwerkkaart in je pc hebt en deze niet geladen kan worden, dan laad de AntiVirus module ook niet :/

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• zwartemerel

zwartemerel

Topicstarter
um.. volgens mij is hij wel geinstaleerd.
volgens mij was het gewoon een realtek kaartje dat standaart word geinstaleerd door XP

ik heb verder geen drivers geinstaleerd, want xp erop gezet dan direct norton en voor de rest nix

Verwijderd

Als je XP zonder servicepacks installeert en er dan Norton opzet, dan is de kans zeer groot dat je geïnfecteerd bent met malware, wat verklaart waarom NAV er geen zin meer in heeft.

Om bovenstaande reden laat ik hem nog even in BV staan.

Titel wat aangepast.

Verwijderd

Heb zelf ook last gehad van gemene virusjes die norton onbruikbaar maken. Reden nr1 om eerst norton te installeren voordat je het inet op gaat (zodra je verbinding hebt direct laten updaten uiteraard)

Maar heb je je opstartregels nog bekeken? (msconfig in run/uitvoeren) Wellicht dat sommige regels ontbreken.
Pagina: 1