2 ADSL modems en 1 ADSL abbonement. Mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:38

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Hey,

Ik heb nu 1 ADSL modem. Nou is er bij ons thuis een verbouwing aan de gang; er komt een kamer bij. Nu gaat de bestaande ADSL verbinding/telefoonlijn daar naartoe.
ALs ik nu dus via kabels ADSL zou willen moet ik kabels gaan trekken door heel het huis. En hier zijn mijn ouders niet blij mee.

Nu heb ik de volgende situatie verzonnen met de hoop dat het mogelijk is.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/QB8JJ802ZWRU/picserver.png
Er moet dus een tweede modem bij. Dus nu hoop ik dat twee modems kan gebruiken met 1 ADSL abonnement.
Anders moet ik draadloos gaan nemen en dat weiger ik te nemen. omdat ik geen zin heb mijn verbinding te beveiligen.

Is deze situatie mogelijk?

[ Voor 8% gewijzigd door Zerora op 23-09-2004 23:53 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-02 22:38
Nee deze manier lijkt me inderdaad niet te werken. Daarvoor heeft men routers gemaakt.....

En wat ik nog niet helemaal begrijp.... afgezien of het kan of niet... op deze manier moet je toch ook kabels trekken?? :?

[ Voor 8% gewijzigd door Jerome! op 23-09-2004 23:57 ]

Verwijderd

Gaat nooit werken, in iedergeval niet tegelijk aan staan van de modems. Als ze uitstaan en beide kabels zitten achter de splitter heb je kans dat 1 het soms met een slechte verbinding gaat doen. Waarom stop je niet gewoon de modem in de meter kast, en gebruik je de kabel die je toch voor je adsl zou gebruiken voor je netwerk, dan heb je alleen een hubje nodig in de meterkast en 1 2e kabel van de meterkast naar de 2e pc waar je toch een kabel voor moet trekken.

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Zerora schreef op 23 september 2004 @ 23:51:
Hey,

Ik heb nu 1 ADSL modem. Nou is er bij ons thuis een verbouwing aan de gang; er komt een kamer bij. Nu gaat de bestaande ADSL verbinding/telefoonlijn daar naartoe.
ALs ik nu dus via kabels ADSL zou willen moet ik kabels gaan trekken door heel het huis. En hier zijn mijn ouders niet blij mee.

Nu heb ik de volgende situatie verzonnen met de hoop dat het mogelijk is.
[afbeelding]
Er moet dus een tweede modem bij. Dus nu hoop ik dat twee modems kan gebruiken met 1 ADSL abonnement.
Anders moet ik draadloos gaan nemen en dat weiger ik te nemen. omdat ik geen zin heb mijn verbinding te beveiligen.

Is deze situatie mogelijk?
Ben het met een eerdere post eens: gewoon een router aanschaffen, dat heb je zo aan de gang. En idd... voor het tweede modem zou je dan toch ook een kabel moeten leggen :? Wat is trouwens het bezwaar om een evt. draadloze verbinding te beveiligen? Dat is toch gewoon een kwestie van instellen, zoals je dat toch wel moet doen (ook met een bekabeld netwerk)?

Als je het mij vraagt maak je het jezelf veeeeeeeeelste moeilijk. :Y)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• bemeall
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:16

bemeall

Down Under!

Waarom zou je twee modems gebruiken... (als het uberhaupt al zou kunnen)
Inderdaad zoals de anderen al zeggen, het je eigen niet zo moeilijk maken en en al dan niet draadloos netwerkje installeren, ben je van het hele gezeur af en het werkt prima :)

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zerora schreef op 23 september 2004 @ 23:51:
Net zoals je geen zin hebt om eens zelf op onderzoek uit te gaan. Dezelfde vraag is een paar uur geleden ook al langs gekomen.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Als je ouders zo'n probleem hebben met die kabels laat ze dan meebetalen. Wat kost een wireless setje nog tegenwoordig ?? Wil je echt niet wireless dan is een router de oplossing. Router in meterkast daar al aangedacht ? Dan houd je namelijk hetzelfde kabelschema als met 2 modems. JE moet het zo zien. Je hebt toch ook geen 2 telefoons als je maar 1 nr hebt. Zo ook met een modem je hebt maar 1 IP.
Dat heeft geen zin of je moet in bridgedmode ofzo gaan maar dat is in jouw situatie niet aan de orde.
edit:
:P usericon btw

[ Voor 11% gewijzigd door under-world op 24-09-2004 00:57 ]

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

maar de situatie met modems heeft toch ook kabels nodig? Ik zie het verschil niet zo?,,,

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
2 modems slaat echt nergens op, dat werkt natuurlijk niet. Gebruik een router zoals de rest al heeft gezegd.
Pagina: 1