mirc32 start op bij booten WinXp

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• Boegel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01-2018

Boegel

just boegel

Topicstarter
Ik weet niet zeker of dit een virus, malware of iets dergelijk is, maar ik weet nie waar ik het anders moet posten.

Probleem

Bij het opstarten van WinXp verschijnt bij eender welke user kort een klein titelbalkje, en een knop onderaan in de taakbalk. Mijn mannelijke intuïtie (?) zegt me dat hier iets niet 100% in orde is.

Screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://studwww.ugent.be/~kehoste/problem/screenshotSmall.JPG

Wat heb ik geprobeerd ?

Ik heb de laptop waar het om gaat gescand met zowel Adware als Spybot, en verschillende zaken gevonden (was nog nooit gescand), maar niet dat iets leek te maken te hebben met mijn probleem. Het waren vooral tracking cookies die het resultaat waren van beide zoekacties.

Mogelijkheden

Als zo'n programma zich snel even opstart, waarschijnlijk in de hoop dat de gebruiker het niet ziet, is er volgens mij iets niet helemaal pluis... Ik weet niet zeker of het schade aanricht ofzo, maar zou het graag zien verdwijnen (volledig dan).
Mijn vriendin (het is haar laptop) haalt regelmatig zaken af mbv mIRC, mogelijk heeft het daar iets mee te maken. Er is geen instellingen gemaakt zodat mIRC automatisch zou opstarten wanneer een gebruiker inlogt ofzo, dus dat is het in ieder geval niet. Maar gezien de naam lijkt het me niet 100% onwaarschijnlijk dat het met dat programma iets te maken heeft.

Spoor ?

Ik heb gezocht op zowel Google als de search van GoT, maar kon daar weinig op vinden, behalve dit dan:

http://www.pestpatrol.com/pestinfo/m/mirc32_lock_remover.asp.

Er staan geen screenshots bij ofzo, en de beschrijving is ook niet 100% duidelijk (vind ik toch).
PestPatrol is een betalend programma, dus daarmee kan ik de laptop alvast niet scannen.

Vraag

Zijn er mensen die dit probleem ook voorgehad hebben ?
Zijn er mensen die tips hebben wat het probleem zou kunnen zijn en/of hoe het zou kunnen opgelost worden?

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 09:37

Belgar

Archmaster ranzige code..

ik zou voor de zekerheid toch maar even kijken met hijackthis of er geen rare dingen op de achtergrond draaien. er zijn een aantal malwares waar dit symptoom bij voor kan komen. Hoeft niet zo te zijn, maar ik vermoed van wel.

...Als het maar werkt

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat staat er toevallig bij je msconfig.
Misschien dat hij namelijk bij opstarten staat, en hem meteen wilt openen.
Kijk dan ook even bij start - Programma's - opstarten :)

//edit

die [b] tag word afgesloten met [/b] :)

[ Voor 20% gewijzigd door Outerspace op 24-09-2004 00:41 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Boegel

Boegel

just boegel

Topicstarter
outerspace schreef op 24 september 2004 @ 00:40:
Wat staat er toevallig bij je msconfig.
Misschien dat hij namelijk bij opstarten staat, en hem meteen wilt openen.
Kijk dan ook even bij start - Programma's - opstarten :)

//edit

die [b] tag word afgesloten met [/b] :)
Bij Programma's - opstarten staat ie niet, noch bij msconfig (had daar al gekeken).

Zal morgen de laptop eens scannen met Hijackthis.

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 19:51

DeMoN

Pastafari

Boegel schreef op 24 september 2004 @ 00:47:
[...]

Bij Programma's - opstarten staat ie niet, noch bij msconfig (had daar al gekeken).

Zal morgen de laptop eens scannen met Hijackthis.
http://www.sysinternals.com/files/autoruns.zip

Downloaden, unzippen, exe runnen, screenshot posten :)

ff voor de zekerheid he, het moet toch ERGENS opstarten? :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Ik mis in de gauwigheid in je TS dat je de pc op virussen gescand hebt; mirc wordt ook nog wel eens onbedoeld gebruikt door diverse virii / worms/ trojans om zichzelf te verspreiden.

Dit zou ik zeker uitsluiten door even de laptop te scannen

• Boegel

Boegel

just boegel

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 19:59:
Ik mis in de gauwigheid in je TS dat je de pc op virussen gescand hebt; mirc wordt ook nog wel eens onbedoeld gebruikt door diverse virii / worms/ trojans om zichzelf te verspreiden.

Dit zou ik zeker uitsluiten door even de laptop te scannen
De laptop werd gescand met een (up to date) NAV. Ik weet echter niet of die voldoet als goede virusscanner... Iemand online alternatieven die goeie resultaten leveren?

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-11 02:49
Waarom post je niet een hijack log ?
ik denk dat wij het dan sneller kunnen zien waar het zit dan met een virus scanner.

Daarbij lijkt het er op dat het gewoon om een geldige versie van Mirc gaat.
Enige wat probleem zou kunnen zijn is het script die hij laad om god knows te gaan doen. ( zich waarschijnlijk ergens aanmelden en spammen. of misschien lid geworden van een DDoS groep )

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees

• Boegel

Boegel

just boegel

Topicstarter
TWBMS schreef op 26 september 2004 @ 01:02:
Waarom post je niet een hijack log ?
Bij deze:

http://gathering.tweakers...message/21751442#21751442

Volgens mij hebben de problemen waarvan ik dacht dat ze van elkaar gescheiden waren, vrij veel met elkaar te maken....

Verwijderd

Ander topic - [rml][ XP] regedit.exe DLL fout bij afsluiten[/rml] - heeft zelfde oorzaak.
Ik gooi deze dicht, want twee topics voor hetzelfde is niet echt handig. :)

Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.