[Windows 2003] Data replicatie

Pagina: 1
Acties:

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
collega's

Ik zit met een klein probleempje,

Ik heb een DFS root in gebruik om te zorgen dat men altijd bij de data kan dus als een server wegvalt men nog door kan werken,

alleen replicatie is een ramp met DFS, MS raad ook af het te gebruiken voor veel data en user homedir/profile en dat is juist waarvoor het gebruikt wordt.

Ik heb gezocht op internet naar een pakket maar die synchroniseren alleen via one to many enz, ik wil eigenlijk full mush of ring hebben, want als een server wegvalt en men schrijft data op een andere server, en de server die is uitgevallen is weer up wil ik dat er onderling gerepliceerd wordt.

Ik kwam bij Veritas Data Replicator maar die doet alleen one to many en geen ring of mesh.

Ik blijf DFS gebruiken om de links te kunnen gebruiken, maar wil dus een apart stuk software gebruiken wat de werkelijke data repliceert, op een mesh of ring manier.

Heeft iemand een advies? Het gaat om user homedir en user profile en veel data van ongeveer 100 man.
de 3 servers die dit moeten doen hebben Windows 2003.

bvd

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:53

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Movinghead schreef op 23 september 2004 @ 23:12:
alleen replicatie is een ramp met DFS, MS raad ook af het te gebruiken voor veel data en user homedir/profile en dat is juist waarvoor het gebruikt wordt.
En wat is het probleem dan? Veel van de klanten waar ik geweest ben gebruiken DFS zonder een enkel probleem...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Dat de logs vol lopen met deze errors en dat er niks gerepliceerd wordt:

Event Type: Warning
Event Source: NtFrs
Event Category: None
Event ID: 13508
Date: 23-9-2004
Time: 20:00:38
User: N/A
Computer: SRV01
Description:
The File Replication Service is having trouble enabling replication from SRV04 to SRV01 for d:\shares\werkplaats using the DNS name srv04.xxxx.local. FRS will keep retrying.
Following are some of the reasons you would see this warning.

[1] FRS can not correctly resolve the DNS name srv04.xxxx.local from this computer.
[2] FRS is not running on srv04.xxx.local.
[3] The topology information in the Active Directory for this replica has not yet replicated to all the Domain Controllers.

This event log message will appear once per connection, After the problem is fixed you will see another event log message indicating that the connection has been established.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Probleem is dus duidelijk, rechten staan goed en toch barst het van de errors. DFS moet in mesh draaien omdat men op 1 van de 3 servers aanlogt.

Als dit probleem langer aanhoud heb ik een third party tool nodig die multie mesh kan weet iemand wat?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Movinghead schreef op 24 september 2004 @ 19:44:
Probleem is dus duidelijk, rechten staan goed en toch barst het van de errors.
wat hebben rechten te maken met deze 3?

[1] FRS can not correctly resolve the DNS name srv04.xxxx.local from this computer.
[2] FRS is not running on srv04.xxx.local.
[3] The topology information in the Active Directory for this replica has not yet replicated to all the Domain Controllers.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

installeer de support tools eens en draai dan netdiag /v en dcdiag /v.
Best kans dat je netwerkproblemen hebt.....

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 13:54:
installeer de support tools eens en draai dan netdiag /v en dcdiag /v.
Best kans dat je netwerkproblemen hebt.....
of download de sonar.exe tool van MS

http://www.microsoft.com/...ae02cf15d8&DisplayLang=en

overigens heb ik die meldingen zelf ook wel eens, kwestie vaak van even stoppen en starten van de ntfrs service

[ Voor 14% gewijzigd door Zwelgje op 25-09-2004 14:11 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Er zijn inderdaad betere tools voor replicatie dan NTFRS van MS, als jij het hebt over data van 100 gebruikers dan vindt ik dat maar een beetje, wij gebruiken Software voor 1000-den gebruikers.

kijk eens naar WANsync, is niet erg goedkoop maar wel goed.

suc6 ermee
Pagina: 1