Applicatie kopieren van Powermac naar Powerbook

Pagina: 1
Acties:

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op het moment bezit ik een PowerMac, maar wil overstappen naar Powerbook ivm mobiliteit.
Kan ik mijn FCP map nu kopieren zodat alle instellingen blijven staan en FCP nog gewoon werkt??
Khad begrepen dat dat juist het voordeel is van Mac OS X boven Windows met het beruchte register.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
probeer het gewoon :Y)

imho denk ik dat het werkt (vriend van me had Mac OS X 10.4 op zijn iPod, en 10.3 op zijn iBook)

Booten vanaf 10.4, en vervolgens waren alle programma's (die op de iBook zelf stonden) gewoon direct benaderbaar :)

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:20

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik weet niet of dat kan, maar als je van powermac naar powerbook wilt migreren dan moet je ffies op de apple site kijken want daar is een tooltje beschikbaar waarmee je makkelijk kan migreren, maar of het ook apps over zet weet ik niet.

• osx
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-02-2025

osx

Ik denk dat het niet werkt. Volgens mij registreert final cut op moment van installeren het mac adres van de netwerk interface van het moederboard. En bij installatie worden er volgens mij ook files geinstalleerd die iets doen met Pro-apllication support. Die mis je ook als je het oversleept. Maar probeer het eens zou ik zeggen.

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ehmmm... maar kan je dat MAC adres dan niet aanpassen??
BTW, een gewone PC heeft ook een MAC-adres, heeft dat nu met een Apple te maken????

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

OgWok

U.N.C.L.E.

Dat heeft niets te maken met de Mac van Apple maar met Media Access Code en dat is een uniek nummer waarmee de netwerkkaart werkt.

Iedere pc/Mac heeft, als er een netwerkkaart in zit, dus een uniek nummer.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• osx
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-02-2025

osx

Een mac adres behoort uniek te zijn. Maar bijv. routers bieden de mogelijkheid een mac adres te klonen. Vooral populair bij mensen die een kabel breedbandverbinding hebben. Tegenwoordig zijn de meeste netwerkadapters op dit gebied ook configureerbaar, volgens mij.

Anyhow: soms is de software om de tuin te leiden. Ik ken een voorbeeld (en nee, ik vertel niet welk programma het is) die kijkt naar het mac adres van de actieve netwerkkaart. Door een pci netwerkkaart te gebruiken is de software minder machine afhankelijk, je kan immers de pci kaart zo omschroeven. Dit was nog in de OS 9 tijd.

Misschien is in de OS X tijd het afdoende om een virtuele netwerkadapter aan te maken.

Overigens: het is: Media Access Control en niet code. En ja, de eerste link die tevoorschijn komt als je in Safari's search venster mac address invult had informatie over de betekenis.

PS: net getest, maar bij een virtueel aangemaakte netwerkinterface hou je hetzelfe mac adres.

[ Voor 18% gewijzigd door osx op 24-09-2004 10:52 ]

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:08

botoo

💀 too old to die young

FCP is niet (zomaar) kopieerbaar naar een andere machine. Ik heb zelf ooit een ruil powerbook gehad omdat die van mij gerepareerd moest worden, ik heb toen wel mijn eigen hdd in die (vrijwel identieke) ruilpobo gekregen maar FCP werkte niet.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1