Toon posts:

Hoe sluit je het best een tv-kabel aan op een plug

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik vroeg me af hoe je een coax kabel het best aansluit op een hoogfrequent plug. Er zit binnen in de koperen kern, daarbuiten een stukje plastic, dan een laagje van fijne draadjes en stukje folie en dan de plastic coating.

Ik ben met name geinteresseerd in die fijne draadjes en dat stukje folie, moet je dat omvouwen en heeft dan een belangrijke funcite bij die pluggen? Ik knip het steeds af, maar beeld wordt niet geweldig. Ook al gebruik ik hoogwaarige spullen.

Waar moet ik op letten en wat doe ik goed/fout?

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
Goh, zo leer je toch nog wat van die TV. Hier in Fryslân hebben wij zo'n onzinnige Info TV van onze kabelexploitant, waar ze ook 'tips' geven over het gebruik van bepaalde dingen. Ze leggen er echter wel uit hoe je zo'n coax plugje in elkaar flanst.
Allereerst raden ze je aan om een stekker te gebruiken die geheel van metaal is. 'Dat houdt storingen van buitenaf tegen' zeggen ze...
Eerst snij je het buitenste plastic van de kabel, ongeveer 1 cm vanaf het uiteinde. Dan vouw je die fijne draadjes (het vlechtwerk noemen ze dat) naar achteren, over de kabel heen. Dan kom je bij een vrij dik stuk plastic. Ook dat snij je weg. Wees wel voorzichtig, je moet de kern natuurlijk niet beschadigen.
Vervolgens schuif je de kabel in de stekker. Zorg ervoor dat het vlechtwerk contact maakt met de stekker, en de koperen kern moet natuurlijk door het daarvoor bestemde gaatje. Schroef dan vervolgens alles dicht, en doe 't (metalen) kapje erover. Dan moet ie 't als 't goed is doen...

Verwijderd

Topicstarter
He bedankt. Ik dacht ook al zoiets, maar het signaal was zo verneukt dat ik het toch maar even ging navragen.

Verwijderd

<aanvulling>
De zilveren folie ook verwijderen
</aanvulling>