Toon posts:

[muis] Ervaringen optische muis

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een aantal jaren is de optische muis steeds meer in opkomst, sterker nog, volgens mij zijn er al geen nieuwe muisbal-muizen meer te koop. Sinds gisteren ben ik in het bezit van een cordless mx700 muis, maar eerlijk gezegd: ik kan er niet mee gamen. Ik heb namelijk ook de gewoonte om m'n muis af en toe over te pakken: ik til hem op als ik aan het einde van m'n muismat (of de tafel) zit en verplaats hem weer naar het midden. Maar met deze muis duurt het zo'n 1/2 seconde voordat de muis het weer doet nadat ik hem heb opgetild. Nu weet ik niet of dit wordt veroorzaakt doordat de mx700 draadloos is... maar ook als ik hem niet optil lijkt iig deze optische muis te laggen, het gaat gewoon niet zo soepel als een muisbal-muis. en ik hoorde dat usb ook een oorzaak kan zijn, omdat deze iets langzamer is. Heeft het zin om een usb-ps2 omzetter te gebruiken?

Wat voor ervaringen hebben jullie met optische muizen en zijn er nog mensen die het met me eens zijn dat de muisbal toch nog steeds de beste bewegingsregistrator is?

Verwijderd

ik pak hem ook altijd over, bij mij werkt het prima, maat ik heb geen mx700, maar een andere draadloze van logitech

Verwijderd

Ik had bij sommige muizen dat je ze echt moeilijk op kon tillen.

Verwijderd

Draai je wel mouseware?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
'k heb een MX500, dus met snoertje, en een MS muis die ik niet gebruik maar bij m'n wireless desktop zat. Ik heb liever een muis met snoer want die zijn een stuk lichter en de batterijen gaan niet op, da's handig.
Wat ik wel af en toe merk is dat de muiscursor trilt, op verschillende ondergronden, af en toe is dat hinderlijk.
Ik wil echt geen balmuis meer, die worden veel te vies (binnenin).
USB refreshrate kun je trouwens in Windows opvoeren, maar zoek even op dit forum als je wilt weten hoe. Ook kun je inderdaad een verloopstukje op de USB aansluiting doen en 'm in je PS2 poort pluggen.

BTW als ik 'm overpak duurt het dus geen halve seconde voor ie weer reageert. Dus het zou me niets verbazen als dat komt omdat ie wireless is.

[ Voor 13% gewijzigd door Cyphax op 23-09-2004 23:12 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Uhm je bent een gamer en dan neem je een draadloze muis? hmm die vat ik even niet |:( |:(

Voor spellen zou ik toch voor een muis met draad gaan.
Iets in de zin van een MX510 ( die heeft de snelste sensor ) :9
Download ook de laatste logitech muis software.
Dit wil vaak de prestaties van de sensor opkrikken

O en ps/2 sneller dan usb? ik dacht van niet 8)7

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 23:20 ]

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 23:13:
nou, eigenlijk is dat wel zo, PS/2 is 200hz, en USB max 150hz dacht ik

maar anyway, er is sinds kort een tweak voor USB dacht ik, loopt ergens een topic over op got

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 23:13:
Uhm je bent een gamer en dan neem je een draadloze muis? hmm die vat ik even niet |:( |:(

Voor spellen zou ik toch voor een muis met draad gaan.
Iets in de zin van een MX510 ( die heeft de snelste sensor ) :9
Download ook de laatste logitech muis software.
Dit wil vaak de prestaties van de sensor opkrikken

ik heb uiteraard voordat ik mijn aankoop een draadje gelezen over de mx700, en daar wordt hij door de meesten geadviseerd, ook voor games! Buiten dat om staat op tom's hardware ook dat hij niet onderdoet voor een draadmuis. dus zo |:( |:( is dat niet!

en is het zo dat de 510 ook een betere sensor heeft dan de 310? Ik kon zelf namelijk ook niet zo overweg met de vorm van de mx700/510 omdat hij niet symetrisch is dus ik denk eraan een 310 te kopen.

Trouwens, op de logitech site staat: maximum snelheid: 1 m/s Het lijkt me dat je bij games je muis wel eens sneller beweegt dan 1 m/s of niet?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 09:13 ]

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-05 11:40
Ik heb hier thuis een keer een logtech cordless deluxe setje gehad om wat mee te spelen en te testen, maar ik kan je vertellen dat ik na 1 uur configgen me oude optical muis (van Qware) weer snel in gebruik heb genomen. De MX700 bleef laggen in CS, en ik heb veel geprobeert toendertijd maar niets hielp echt goed.

Nu sinds 6 maanden een MX500 (met draad) en dat is voor mij echt hemels, het gamen gaat gewoon heerlijk, muis ligt prettig in de hand (was wel even wennen).

Sinds 3 maandjes er ook nog mouse skates ondergeplakt (teflon plakkertjes) en dan glijdt echt supersoepel.

De tijden van balletjes zijn toch echt wel voorbij (je kan ze nog altijd kopen) maar de optische muizen zijn net zo goed, of niet beter doordat je ze niet constant schoon hoeft te maken :+

edit:

Dit 1m/sec haal ik dus echt niet :+ ik kan zo hard met de muis gaan als ik wil maar hij 'flipt' niet, met mijn oude muis had ik daar wel last van, en vrij snel ook.

Naar mijn idee zijn de muizen van logitech met draadje (310, 500, 510) allemaal wel in orde maar ik heb alleen ervaring met de 500.

[ Voor 17% gewijzigd door sPENKMAN op 24-09-2004 13:50 ]

Eve char: Warock <TEST>

Pagina: 1