Sinds een aantal jaren is de optische muis steeds meer in opkomst, sterker nog, volgens mij zijn er al geen nieuwe muisbal-muizen meer te koop. Sinds gisteren ben ik in het bezit van een cordless mx700 muis, maar eerlijk gezegd: ik kan er niet mee gamen. Ik heb namelijk ook de gewoonte om m'n muis af en toe over te pakken: ik til hem op als ik aan het einde van m'n muismat (of de tafel) zit en verplaats hem weer naar het midden. Maar met deze muis duurt het zo'n 1/2 seconde voordat de muis het weer doet nadat ik hem heb opgetild. Nu weet ik niet of dit wordt veroorzaakt doordat de mx700 draadloos is... maar ook als ik hem niet optil lijkt iig deze optische muis te laggen, het gaat gewoon niet zo soepel als een muisbal-muis. en ik hoorde dat usb ook een oorzaak kan zijn, omdat deze iets langzamer is. Heeft het zin om een usb-ps2 omzetter te gebruiken?
Wat voor ervaringen hebben jullie met optische muizen en zijn er nog mensen die het met me eens zijn dat de muisbal toch nog steeds de beste bewegingsregistrator is?
Wat voor ervaringen hebben jullie met optische muizen en zijn er nog mensen die het met me eens zijn dat de muisbal toch nog steeds de beste bewegingsregistrator is?