Toon posts:

Sempron 2600 op Asus A7N8X-X

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
goedendag,

ik heb net een systeempje gebouwd, deze specs:

Asus A7N8X-X
AMD Sempron 2600
GeForce FX 5200
512Mb Ram

Nu zet ik de pc aan, alles leuk en aardig, maar er gaat een lampje op de kast branden, en verder houdt het op. je hoort alleen wat ventilatoren. nu denk ik persoonlijk dat dit mobo de sempron niet ondersteunt. heb ik hier gelijk in..??? enne, hoe kan ik het toch voor elkaar krijgen???

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:52

Thandor

SilverStreak

Het moederbord zou de Sempron gewoon als AMD Athlon XP moeten herkennen.

Een AMD Athlon(tm) XP t/m 2600+ (excl. 2500+) heeft meestal een Thoroughbred Core met 256 Kb Cache
Een AMD Sempron(tm) t/m 2600+ heeft een Thoroughbred Core met 256 Kb Cache
Die zijn dus exact hetzelfde.

Dat het een Sempron is maakt niet zoveel uit ;) (Theoretisch)

Nu lees ik hieronder dat het bord niet booten zal met een Sempron proc. Vaag van ASUS om onbekende procs meteen te weigeren en niet te laten booten. De meeste (bijna allemaal) zouden de proc als AMD Athlon XP én/of Unknown CPU Type moeten detecteren.

Dom van ASUS, nu heb je persé een andere proc nodig om te flashen 8)7 , flashen met een AMD Athlon XP én/of Unknown CPU kan toch ook :X

[ Voor 47% gewijzigd door Thandor op 23-09-2004 22:09 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Dat had je zelf heel makkelijk kunnen vinden. Wat dacht van van een BIOS update. Ik keek even op de Asus website en binnen 10 seconden had ik deze pagina voor me. Helemaal bovenaan staat de update voor de Sempron. Als je op 'more' klikt, staat het er bij. Voortaan zelf even zoeken dus.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 22:09 . Reden: Typo ]

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

System will not boot with this processor before updaing to version 1010.

idd bios upgrade

Edit: typefout komt geheel van asus :D

[ Voor 19% gewijzigd door Xof op 23-09-2004 22:08 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53
Waarom kijk je gewoon niet even op de Asus site :? Daar staat dat dit bord prima de Sempron 2600+ ondersteund, alleen heb je minimaal BIOS 1010 nodig, anders boot 'ie niet (staat er expliciet). Dus check eerst je BIOS eens met evt. een andere cpu.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53
Dus, anders tik ik even wat langzamer of zo 8)7

Anyway, check dat eerst en als het niet werkt doorloop je de troubleshooter (zie PMG FAQ) of ga je gewoon terug naar de shop met je spul :) In ieder geval had je 't antwoord op jouw vraag in no time kunnen vinden (net als meerderen hier al gedaan hebben).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.