ADSL 2 modem's op 1 lijn... mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 02:08

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
Nogmaals dit is GEEN vraag ivm snelheidswinst indien je meerdere modems gebruikt.
Punt is het volgende, er komt bij ons een meisje wonen op het erf
In een pand dat op een ruime afstand staat van het huis, het is absoluut uitgesloten dat er een utp getrokken wordt.
In het ouderlijk huis is er een werkende internet verbinding,

WIFI is ook uitgesloten, simpelweg niet sterk genoeg; toen ik er nog woonde was een een 50 meter lange kabel nodig om mijn duur aangeschafte bridge tegen het badkamer raam te plakken om nog een beetje bereik te hebben.
Vandaar mijn vraag:
Is het niet mogelijk om dan
code:
1
2
3
4
5
6
7
                                       tel
                                     --------------|
                      splitter 1   /---------------|
---------------\------------------/    modem1
hoofdkabel      ---------------\
                   splitter 2  
                                 \_______modem2____|

Het betreft een analoge lijn...
K ben zelf bang voor interferentie bij de 2 modem's, ze hebben immers beide de behoefte de volledige adsl spectrum te gebruiken lijkt mij?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nee.

Met 1 lijn is maar 1 modem mogelijk. Wil je er toch 2 gebruiken, dan zul je bij KPN een 2e lijn aan moeten vragen.

Sowieso zal je modem 't daar niet lekker doen als dat huisje op "geruime afstand" van je huis (en dus ISRA-punt) staat..

[ Voor 34% gewijzigd door Osiris op 23-09-2004 21:59 ]

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
andere oplossingen?
Modbreak:Toon zelf ook eens initiatief, we zijn hier geen helpdesk

[ Voor 68% gewijzigd door Koffie op 24-09-2004 11:44 ]

• Osiris
  • Niet online
Hoeveel is "ruime afstand"? Zoooo duur is UTP nou ook weer niet. En als je t goed aanpakt, kun je de huidige telefoonlijn vervangen door UTP. (dwz, UTP heeft maar 4 van de 8 aders nodig. Door de andere 4 kun je nog een telefoonsignaal laten gaan. Heeft zelfs maar 2 aders nodig.)

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
hmmz daar heb je gelijk in...

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
is het niet zo dat die ouderwetse (want dat is t) telfoonkabel niet getwist is en je daardoor veel interferentie krijgt? anders is t idd een mooie oplossing

• Osiris
  • Niet online
Ja, de telefoonkabel is un-twisted, dus niet geschikt voor écht netwerkverkeer.. Misschien dat je nog een paar Mbitjes/s eruit kunt persen, maar da's niet echt nuttig..
Ik zou gewoon die huidige kabel vervangen door UTP met de telefoon er ook doorheen :)

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 23:37

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Bedenk je ook dat een ADSL modem binnen 10 meter van het ISRA punt moet zitten, omdat je anders een hele dikke kans hebt dat het niet (en nooit) gaat werken.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 20:09

_nethack

We're all MAD here

Luxx schreef op 23 september 2004 @ 22:13:
Bedenk je ook dat een ADSL modem binnen 10 meter van het ISRA punt moet zitten, omdat je anders een hele dikke kans hebt dat het niet (en nooit) gaat werken.
Welnee...

Je zit meestal al op honderden zo niet duizenden meters van de telefooncentrale, dan maken een paar tientallen meters extra ook niet veel uit.
(Een ISRA is verder niets dan een koppelpunt, daar zit verder geen electronica in ofzo, waardoor je lengte beperkt zou zijn)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Osiris
  • Niet online
_nethack schreef op 23 september 2004 @ 23:35:
[...]

Welnee...

Je zit meestal al op honderden zo niet duizenden meters van de telefooncentrale, dan maken een paar tientallen meters extra ook niet veel uit.
(Een ISRA is verder niets dan een koppelpunt, daar zit verder geen electronica in ofzo, waardoor je lengte beperkt zou zijn)
Na mijn weten is de kabel die van je centrale naar jou toe gaat ff wat beter afgeschermd dan een standaard telefoonkabeltje, dus in dat opzichte zou 't wel boeien :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Osiris schreef op 23 september 2004 @ 23:37:
Na mijn weten is de kabel die van je centrale naar jou toe gaat ff wat beter afgeschermd dan een standaard telefoonkabeltje, dus in dat opzichte zou 't wel boeien :)
afhankelijk van de bestaande signaalsterkte:
Je kan zonder verlies die telefoonlijn verlengen (ik heb een 90 meter moeten trekken van een ISRA naar een patchkast/serverhok waar modem + firewall staan).

2 DSL aansluitingen op 1 telefoonaansluiting (lijn) gaat niet.
punt.
lekker cat5 in een pvc buis onder de grond leggen dus.

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 23-09-2004 23:55 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Mischien is wifi wel te doen, ik heb ergens op got plaatjes gezien van richt antenes

mischien lukt het dan wel

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 23:37

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

_nethack schreef op 23 september 2004 @ 23:35:
Ja, het kan ook wel, mits je goede kabels gebruikt. Hier ligt enkel bestaande telefoonkabel, dus dat is niet optimaal. Mocht het ooit niet werken, krijg je oom geen ondersteuning van je ISP.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 21:28

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Je geeft aan dat wireless niet mogelijk is door het bereik, maar
ben je al bekend met het feit dat je van sommige wlan routers/AP's via opensource
firmware het zendvermogen flink kan aanpassen ??

zowieso zijn redelijk goede antenne's helemaal niet zo duur, helemaal niet op de pringle methode.

als je deze 2 technieken combineerd heb je redelijk goedkoop een goede point-to point verbinding

Beste film ooit

• leuk_he
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Joop Dorresteijn schreef op 23 september 2004 @ 22:01:
is het niet zo dat die ouderwetse (want dat is t) telfoonkabel niet getwist is en je daardoor veel interferentie krijgt? anders is t idd een mooie oplossing
De simpele (max 20 m) kabel die je koopt bij de bouwmarkt is NIET getwist. echter de "norm 88" kabel die KPN normaal gebruikt is wel getwist. Dit is niet noodzakenlijk de twist die nodig is voor een computer netwerk. (weet ik echt niet) maar een poging is het zeker waard. Wellicht werkt het.

Probleem is wel dat als je over de 100 meter heen gaat, daar is de timing niet op berekend. Wellicht zou gebruik van switches (NIET hubs) hier kunnen werken.

ALs je zelf utp kabel gaat leggen leg het dan in een pvc buis, kun je evt. later nog eens iets anders doorheen trekken.

Verder is draadloos (zoals je zelf al hebt gemerkt) echt niet simpeler.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• soepkip
  • Laatst online: 18-04 21:28

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Je kunt natuurlijk ook 2 analoge modems een verbinding over die lijn laten maken

Beste film ooit

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-05 20:34

Maasluip

Kabbelend watertje

Ik denk dat je de verkeerde vraag stelt. Je vraagt nu of een specifieke installatie mogelijk is terwijl je wil weten wat je opties zijn om netwerkverkeer over een bepaalde afstand mogelijk te maken.

Ik weet niet wat je afstand is, maar simpele UTP gaat tot 100 meter. 100BaseTX (de modernere cat5) komt tot 220 meter. Dik ethernet komt al 500 meter ver en fiber al gauw 2 km. Wireless krijg je buiten 11Mbit tot 250 meter en 1Mbit tot 500 meter, als je geen obstakels hebt tenminste.
Als dat allemaal niet genoeg is dan ontkom je niet aan drastischer maatregelen, waarbij een telefoonlijn en eigen ADSL aanleggen nog de simpelste is.

Signatures zijn voor boomers.

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Lol wifi nie sterk genoeg..

Ik heb een verbinding over 125 meter door 2 huisjes heen dus dat is sterk genoeg.
Denk dat als er geen huisje tussen zou staan en gewoon vrij zicht zou hebben dat ik wel een stuk verder zou halen dus snap niet waarom jij zegt dat wifi te zwak is voor dit kleine stukkie
Pagina: 1