Toon posts:

Network TV server

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een oplossing voor het volgende:

TV kijken via een (draadloos) netwerk.

Nu zijn er wel Network video servers op de markt, maar deze publishen alleen een binnenkoment Video signaal op het netwerk.

Ik wil TV kijken en kunnen zappen op een networkclient, sterker nog, ik wil tv kijken en zappen op verschillende networkclients tegelijk.

iemand een idee of dat kan, en met welk produkt, ik kan niets vinden.
mocht iemand weet hebben van een professioneel product die dit kan, evt. met aparte onvangsthardware hoor ik het ook graag.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Alles kan ;)

Wil je op meerdere locaties verschillende kanalen bekijken, dan moet je meerder TV of DVB kaarten hebben, en een heftige PC of hardware encoder.

Verder kom je denk ik met linux en een hele bak vol met software een heel eind. In de C't stond ooit een mooi artiekel over zo'n systeem. Het zag er super heftig uit, en was helemaal gratiz :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Wacht nog ongeveer een maand af tot de introductie van Windows XP mediacenter, en je zult verstelt staan.

Verwijderd

janster schreef op 23 september 2004 @ 21:27:
Wacht nog ongeveer een maand af tot de introductie van Windows XP mediacenter, en je zult verstelt staan.
Nou dat valt ook nogal mee. Het stelt bar weinig voor hoor, XP met een paar programmaatjes extra waar je alleen wat aan hebt als je de juiste hardware hebt.

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:38
Denk dat je toch zit met 't aantal tuners in een kaart.....zover ik weet kom je daar niet onderdoor.

Wie bevestigd mijn idee?

[ Voor 20% gewijzigd door Evos op 23-09-2004 21:50 ]

Verwijderd

Nou, ik zou ook zeggen 'Wacht even af tot Windows XP Media Center 2005 er is' (en het af doen met 'gewoon XP met wat proggies' is zoooooo makkelijk)

Anyway, je zult een Media Center kunnen krijgen met meerder TV-kaarten (of TV-kaarten met meerdere tuners... komt ook ;-)) en met of zonder draadje clients aan kunt koppelen en naar gelang het aantal TV-kaarten kun je op meerdere clients tegelijk TV kunnen kijken (of videootjes als je dat wil...) 12 oktober is de officiele release...

meer hier:
http://www.ehomeupgrade.com/archives/000600.php

Verwijderd

Topicstarter
tot zover bendankt. ga meteen ff Media centre checken.

Maar aangezien Microsoft zelden zelf iets bedenkt lijkt het me toch dat er dan nu toch al wel ergens een producent moet zijn met een oplossing voor dit probleem.

Linux bak vol proggies is geen optie. Moet echt een alles in één oplossing worden andres is het wachten op problemen.

Verwijderd

Nou, het is en blijft een complex ding wat je wil. Nu komt dat Media Center gebeuren vrij snel en tuurlijk is het allemaal geen grondbrekende technologie, maar wel het eerste wat je min-of-meer kant-en-klaar kan kopen (sterker nog, je kan MCE niet los verkrijgen) en ik moet zeggen dat het allemaal prima werkt (en dat is echt al heel wat). Time-shifting is bijvoorbeeld al lange tijd mogelijk, alleen ik ken niemand met een goed werkende oplossing thuis... En het werkt op MCE goed, prima zelfs :-) Dus kort samengevat, geen space-age tech, maar wel een goed uitgezochte combinatie :-)

Hoe ik dat allemaal weet? Ik heb het mogen beta-testen en heb het hier thuis nu in een goeie stabiele versie draaien.

Daarentegen ben ik voor mezelf wel met andere dingen bezig en dat is Gentoo Linux + MythTV, dat ondersteunt ook meerdere TV-kaarten en lijkt me voor mij persoonlijk een goeie oplossing, maar dat heeft een hoog doe-het-zelfgehalte (maar daar heb ik geen hekel aan :-))

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Met VLC kun je als het goed is multi-platform video streamen (inmiddels zie ik dat alle streaming functionaliteit in de player ingebouwd zit). Voor het zappen zul je los iets moeten maken, maar in Linux is dat met een simpel perl scriptje zo te maken (op de server-kant, client-side kan het dan hoe je wil).

Verwijderd

Topicstarter
Dat MythTV ziet er aardig uit, misschien de moeite van het proberen waard. maar kan hij ook de verschillende tuners naar verschillende clients (frontends) sturen en kun je vanaf de client zappen?

Iemand enig idee waar ik goede info vinden kan over MCE 2005. MCE 2004 lijkt me niet te helpen. Mij Ms vind ik nog niets over 2005.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:08

Xof

http://www.pinnaclesys.co...oduct_ID=1481&Langue_ID=6

Pinnacle Showcenter kan precies wat jij wil :)

Edit: http://www.pinnaclesys.co...oduct_ID=1491&Langue_ID=6 <-- dit is de G versie btw (54mbit enzo)
Edit 2: hmm je wilt zeker die signaal verspreiden over computers en niet naar een tv, dan moet je waarschijnlijk toch weer iets anders hebben..

[ Voor 60% gewijzigd door Xof op 24-09-2004 01:26 ]

Verwijderd

>Pinnacle Showcenter kan precies wat jij wil

Ahum, niet dus... Je kan wel time-shiften volgens hun info, maar time-shiften op een TV-kaart zonder hardwarematige MPEG2-compressie werkt al beroerd imho(m.a.w. alle Pinnacle PCTV-kaarten(ik heb 2 PCTV Pro's en een DC10+)) en laten we meerdere TV-kaarten zonder hardware MPEG2-compressie in 1 systeem maar vergeten ;-) (ik lees ook niks over meerdere TV-kaarten in hun 'mediaserveropstelling' BTW, maar daar zou ik over heen kunnen lezen). Ja, je kan wel met meerdere clients videomateriaal afspelen vanaf die 'mediaserver' maar dat is niet zo spannend.

-> Of MythTV meerdere clients aan kan sturen weet ik zo niet, ik ben afgelopen maandag begonnen met een Gentoo-install op m'n HTPC (A7N8X-E Deluxe, 2800+, ATI9600, Hauppauge PVR250MCE, PCTV Pro, DC10+) en Gentoo draait, nu de rest nog ;-)

-> w.b. MCE2005, die ondersteunt meerdere TV-kaarten, er kom ook dual-TV-tuner-kaarten(met dual hardware MPEG2-compressie, jaja!) en MS brengt extenders op de markt waarmee je met van alles op die MCE-bak kan komen (o.a. met je XBOX, maar eerst alleen voor NTSC).

Verwijderd

Heb je toevallig al naar SageTV gekeken?

http://www.sage.tv/sagetv.html?sageSub=tv

Je kan er ook clients voor krijgen, waarmee je ook live tv kan afspelen. Je hebt wel een TVkaart nodig die hardware encoding heeft (Hauppauge PVR 250 bijvoorbeeld) en als je op meerdere TV's verschillende dingen wil kijken, heb je natuurlijk meerdere tuners nodig.

MCE 2005 komt in oktober uit, maar of dat ook in Nederland op die tijd uit komt is maar de vraag. Sowiso alleen verkrijgbaar met een compleet systeem.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:07
En in oktober brengt hauppauge een mpeg2 kaart uit met 2 tuners erop.

Gelijkend op de pvr250 maar dan met twee tuners hij gaat JAWEL PVR500 heten.

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

http://www.xboxmediaplaye...oard.pl?act=ST;f=5;t=5308

Hier loopt een project wat in principe voor de Xbox console is, maar om de markt breed te houden gaat dit natuurlijk ook op een PC werken.

Het idee is apparaatje wat je op je netwerk en op je TV-kabel aan kan sluiten. Een video-server zonder complete PC eromheen dus. Omdat de Xbox niet sterk genoeg is, is het de bedoeling dat dit apparaat het signaal omzet naar MPEG4 (divx), zodat je ook programma's kan opnemen op je HD zonder langzame encode fases etc. O.a. Philips brengt chips die dit aankunnen op de markt, zelfs al met TCP/IP ingebouwd.

Alleen hopen dat het initiatief doorgaat of door iemand opgepakt wordt ;)

This can no longer be ignored.

Pagina: 1