BSODs na install winXP SP2

Pagina: 1
Acties:

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-03 10:15
Sinds ik Service Pack 2 voor WinXP geinstalleerd heb, krijg ik af en toe een blauw scherm der dood. Ik heb al wat meer topics hierover gevonden, maar die bieden nogal weinig info.
Ik krijg ze ongeveer 1 keer per dag, op willekeurig momenten. Het is het blauwe scherm met de DRIVER_NOT_LESS OR EQUAL Of zoiets, die hebben we allemaal wel eens gezien. Meestal lossen deze zich op door het opstalleren van een nieuwe driver voor het desbetreffende apparaat (in mijn geval de sata-raid controller, de SI 3112, die op mening mobo zit)
De driverfile die de fout veroorzaakt is Si3112r.sys (daardoor wist ik dat het van de raid controller was)
Het updaten van de driver gaf dus geen resultaat. En voor het installen van SP2 had ik er geen last van. virussen en spyware ed zullen het dus ook niet zijn.
Meer mensen met dit probleem, en iemand een mogelijk oplossing?

Verwijderd

ik denk dat dit een driver is voor je silicon raid kaartjie

Verwijderd

en de stock drivers van microsoft ?

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-03 10:15
microsoft heeft geen drivers voor deze kaart... xp pakt m iig niet vanzelf.
tis trouwens geen kaart want tis een onboard :)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Tsja, ik heb eindeloos gelazer gehad met Si3112 drivers onder XP (lang voor SP2). Uiteindelijk ben ik uitgeweken naar andere S-ATA controllers en vermijd ik de Si3112.

Verwijderd

Ik heb de laatste paar dagen ook last van BSOD's. Als ik m'n USB WLAN met 32 MB geheugen erin prik, krijg ik soms ook wel ineens een BSOD.

Ik heb een cleane install gedaan, maar dan blijft het.
Pagina: 1