Toon posts:

Wireless Nic in Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Gotters

Ook ik ben overtuigd van de werkkracht van Linux, draai het op mijn laptopje al een weekje, maar begon nu toch echt het draadloos internet te missen wat ik steeds op mijn Windows bak moest doen, daarom haalde ik de PCMIA kaart maar weer eens uit het stof en deed die in mijn laptop.

Kenelijk was er al een PCMIA kaartje geinstalleerd dus een zorg werd mij minder, maar naardat ik mijn SMC 2635W wou gaan installeren ging dit niet.

Nu is mijn vraag, en ja ik heb gesearched...Hoe doe ik dit installeren, ik ben de wanhoop nabij na 4 uur achter elkaar zoeken...Ik ben dus een totale n00b met Linux termen, en ook met complilen, maar ik wil het zo graag werkend krijgen, iemand enig idee hoe??

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 19:59
Heeft je kernel je PCMIA-kaartje ontdekt bij het opstarten ?
Die output van dmesg of /var/log/messages of /var/log/boot oid.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:29
Je vertelt helaas heel erg weinig over je hardware en je software. Je vertelt niet welke distributie je draait, welke kernel je op dit moment draait, of en zo ja, welke drivers je al gevonden of geprobeerd hebt, wat voor chipset je WLAN kaart heeft, etc.

Ik heb even op google gekeken, waar ik een post tegenkwam van iemand die je kaart in juni 2003 werkend heeft gekregen mbv een driver van de ADMTek website (helaas is die rotsite nu down ofzo, ik kan em niet uit noorwegen en ook niet uit nederland bereiken)
google groups bericht

Het schijnt dat je WLAN kaart een ADMTek 8211 chipset heeft. Aangezien je niet vertelt welke distributie en welke kernel je draait, kan ik je zo niet helpen met een kant en klare oplossing.

Ik denk dat je met deze informatie al een aardig eindje op weg kunt. Mocht je er niet uit komen, post dan alle aanvullende informatie waarvan je denkt dat dat nuttig is en we zullen proberen je verder te helpen. Post ook de dingen die je geprobeerd hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Je vertelt helaas heel erg weinig over je hardware en je software. Je vertelt niet welke distributie je draait, welke kernel je op dit moment draait, of en zo ja, welke drivers je al gevonden of geprobeerd hebt, wat voor chipset je WLAN kaart heeft, etc.
Op dit moment draait Ik SuSe Linux 9.1, met de nieuwste Kernel, volledig geinstalleerd, met alle extra programma's en de Updates die op de nieuwe versie van kracht waren volgens SuSe website,
Ik heb even op google gekeken, waar ik een post tegenkwam van iemand die je kaart in juni 2003 werkend heeft gekregen mbv een driver van de ADMTek website (helaas is die rotsite nu down ofzo, ik kan em niet uit noorwegen en ook niet uit nederland bereiken)
google groups bericht
Ik heb de bewuste driver gedownload van een andere site, er stonden een aantal files bij met c.code en wat andere codes.
Deze moest men complilen, maar aangezien er geen Tutorial bij zat, en ik geen genie met Linux ben heb ik die website maar laten zitten.
Het schijnt dat je WLAN kaart een ADMTek 8211 chipset heeft. Aangezien je niet vertelt welke distributie en welke kernel je draait, kan ik je zo niet helpen met een kant en klare oplossing.

Ik denk dat je met deze informatie al een aardig eindje op weg kunt. Mocht je er niet uit komen, post dan alle aanvullende informatie waarvan je denkt dat dat nuttig is en we zullen proberen je verder te helpen. Post ook de dingen die je geprobeerd hebt.
Dingen die ik geprobeerd heb
-Gezocht op SuSe.com voor meer informatie
-Gezocht op google, vond een site maar geen tutorial
-How To gevonden in een Linux4starters boekje, maar kwam er niet uit wijs
-Bij de boekhandel een Handboek voor Linux gekocht, zodat ik het maar helemaal kan leren, en zosnel mogelijk van windows af kan gaan.
-Opnieuw geinstalleerd zodat er geen sporen van Windows oid in conflict met linux konden komen
-Oude Topics op GoT gezocht, veel info gevonden, maar niks wat me kon helpen

Verder informatie PC
-Asus A2500H Laptop
-SMC 2635W Wireless PCMIA kaartje
-Draadloos internet aanwezig zowel thuis als op werk, thuis weet ik dat het sitecom helemaal is, op het werk weet ik niets

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 10:25 ]

Verwijderd

Ik heb enige tijd geleden ook enorme ellende gehad met native Linux-drivers voor mijn draadloze netwerkkaart (een D-Link met TI chipset). Inmiddels heb ik die route verlaten en heb van http://linuxant.com het pakket driverloader gehaald. Dat zorgt ervoor dat je de Windows-drivers van je netwerkkaart onder Linux kunt gebruiken. Proberen is gratis voor een maand, daarna is het iets van $30.

Het is voor mij elke cent waard geweest, de kaart werkt al maanden uitstekend (eerst met SuSE 9.1, nu Debian Testing).

Installeren is eenvoudig: rpm downloaden en installeren (die gaat dan zelf de kernelmodule compileren), daarna met een webbrowser naar http://127.0.0.1:18020/ gaan, daar de Windows-firmware uploaden en je registratiesleutel invullen (wijst zich vanzelf allemaal).

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-02 00:15
Ik weet niet of je intern een centrino wlan kaartje heb. Maar intel heeft tegenwoordig WLAN drivers beschikbaar voor de centrino kaarten (ipw2100.sf.net als ik mij niet vergis). Verder nog de wireless-tools nodig en je komt een redelijk eind.
Ik zelf heb de asus m3n en bij doet die 't als een zonnetje.. Sterker nog, ik werk momenteel wireless..

Verwijderd

Topicstarter
helaas gaat dat niet voor mij op, ik heb een externe WiFi kaart, wat ik tot op heden dus sterk betwijfel...

Maar nu hoorde ik van iemand dat Mandrake wel makkelijker is met onbekende drivers "installeren", klopt dit?? ik heb de reveiw van nelske gelezen, en daar komt het op neer van wel

btw perfecte revieuw
Pagina: 1